مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از پرداخت ۸۰میلیارد ریال کمک هزینه بیماران خاص و سخت درمان استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 13 March 2023

دکتر محمدرضا رضایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون اطلاعات ۲۷هزار و ۶۰۹ بیمار خاص و سخت درمان در سامانه بیمه سلامت خوزستان ثبت شده است افزود:۴۳ بیماری در سامانه بیمه سلامت ثبت شده که مشخص می‌کند در استان چه تعداد بیمار از صندوق بیماران خاص و سخت درمان بهره‌مند می‌شوند.

وی در باره تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان در سال جاری اظهارکرد: بیمه سلامت خوزستان تا پیش از تشکیل این صندوق پنج نوع بیماری خاص را زیرپوشش داشت که سه هزار و ۹۹۰ نفر را شامل می‌شد اما با تشکیل صندوق بیماران خاص و سخت درمان این رقم تااکنون به ۲۷هزار و ۶۰۹ بیمه شده رسیده و علاوه بر بیماران خاص، بیماران سخت درمان نیز به این فهرست اضافه شده است.

رضایی افزود: بیماران دیابتی، مبتلایان پرفشاری خون و سرطان، بیشترین تعداد بیماران سخت درمان بیشترین پوشش بیمه سلامت خوزستان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اضافه کرد:بیماران سخت درمان برای ورود اطلاعات خود می‌توانند به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir، اداره‌های بیمه سلامت در استان یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کرده و از حمایت‌های دولت بهزه‌مند شوند.

وی ادامه‌داد: از ابتدای تشکیل صندوق بیماران خاص و سخت درمان، نشست‌های کمیته و کارگروه بیماران سخت درمان به صورت مستمر با حضور اعضای آن در استان برگزار می‌شود و در این همین راستا تاکنون مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در قالب خارج از شمول برای کمک به این بیماران پرداخت شده است.

رضایی در پایان گفت: در راستای کمک به بیماران خاص و سخت درمان و کاهش پرداختی هزینه های آنان، سازمان بیمه سلامت برخی از خدمات دندانپزشکی را زیرپوشش قرارداده که این بیماران می‌توانند با مراجعه به آدرس https://b۲n.ir/n۲۱۴۲۰ از نوع خدمات دندانپزشکی زیر پوشش مطلع شوند.

به گزارش ایرنا همه افرادزیرپوشش بیمه‌ای اعم از تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی می‌توانند از مزایای صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان بهره‌مند شوند.

دولت امسال برای صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان ۵۰هزارمیلیارد ریال اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار