رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه:
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه از عرضه سبزی در خرده فروشی ها بیش از قیمت مصوب و لزوم نظارت بر آن ها توسط دستگاه های ذیربط خبر داد و گفت: بارندگی های اخیر منجر به افزایش واردات سبزی به استان و کاهش قیمت آن می شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ 11 March 2023
عزت الله گوهر باری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سبزی مورد نیاز استان از شهرستان ها منتقل می شود، نوسانات قیمت آن هم متاثر از عرضه و تقاضا در شهرستان ها است.
 
وی افزود: از جمله عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت سبزیجات، هزینه نقل و انتقالات آن از شهرستان ها است، البته این افزایش قیمت موقتی بوده و با توجه به بارندگی های اخیر تا پایان فروردین ماه سال آینده، ورود سبزیجات به کرمانشاه آغاز می شود.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه در ادامه گفت: قیمت سبزی در مراکز فروش عمده آن قابل مدیریت است اما خرده فروشان قابل کنترل نیستند و لازم است اداره بازرسی بر این واحدها نظارت کند.
 
وی خاطر نشان کرد: قیمت سبزی ها به کیفیت آن ها بستگی دارد در برخی از انواع سبزیجات ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش قیمت مجاز است، در حال حاضر سبزی خوراکی وارد شده از پلدختر با قیمت هر کیلو ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان و سبزی وارد شده خوراکی از اصفهان با قیمت ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان عرضه می شود، سبزی خورشی نیز با قیمت ۱۰الی ۱۵ هزار تومان به فروش می رسد.
 
گوهر باری تاکید کرد: برخی خرده فروشان قیمت را بالاتر از نرخ مصوب عرضه می کنند، در حالی که براساس نرخ گذاری هیات نظارت میوه و سبزیجات، واحدهای فروش ۱۵ الی ۳۰ درصد مجاز به افزایش قیمت می باشند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار