مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از افتتاح ۵۰ پروژه ورزشی استان در سال جاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ها، سرانه فضای ورزشی استان به ۶۸ سانتی متر رسید که این میزان همچنان باید افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 28 February 2023

حمید بنی تمیم روز سه‌شنبه در نشست شورای ورزش خوزستان که در محل استانداری برگزار شد ضمن آرزوی سلامتی برای وزیر ورزش و دیگر مدیرانی که در سانحه سقوط بالگرد دچار حادثه شدند بیان‌کرد: در سال جاری ۷۰ میزبانی مسابقات کشوری داشتیم که ۲۰ مورد آن مربوط به اردوی تیم ملی و ۵۰ مسابقه کشوری و انتخابی تیم ملی بود.

وی با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۷۳۱ نفر از جمعیت ورزشکاران استان را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: در سال جاری از تعداد ۷۰ رویداد ملی در استان، ۲۰ مورد مربوط به بخش بانوان بود که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۲۰۹ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۴ برنز توسط ورزشکاران استان در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی کسب شده است.

بنی تمیم گفت: استان خوزستان ۳۵ تیم لیگ برتری در رشته‌های مختلف کشور دارد همچنین در سال جاری ۷۰ ورزشکار استان به تیم های ملی دعوت شدند که از این تعداد ۲۰ نفر عضو ثابت تیم ملی بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به فعالیت ۲۷۵ تیم ورزشی در ورزش محلات استان افزود: برای اولین بار رویداد المپیاد ورزش روستایی را در استان برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

وی همچنین در خصوص شناسایی ۸۷ زمین فوتبال خاکی در روستاهای استان گفت: امیدواریم با کمک دادگستری، سند مالکیت این فضاهای ورزشی صادر شود تا امکان هزینه منابع دولتی برای ساخت این اماکن فراهم شود.

بنی‌تمیم به برگزاری آیین تجلیل از ۱۲۰ قهرمان آسیا و جهان اشاره کرد و گفت: برای این مراسم حدود ۴۵ میلیارد ریال هزینه شد و در این مراسم از بانوانی که در مسابقات آسیایی و جهانی مدال کسب نکردند نیز تجلیل کردیم.

وی افزود: مسابقات جام پرچم ویژه روستاییان با حضور ۶۰۰ تیم ورزشی در سطح استان برگزار شد که از این تعداد، ۸۳ تیم مربوط به بخش بانوان بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه برای اولین بار در شادگان یک رویداد ملی تحت عنوان مسابقات تنیس روی میز برگزار شد ادامه‌داد: برای اولین بار در منطقه یک مرکز استعدادیابی تنیس روی میز راه اندازی شد همچنین ۲ ورزشکار شادگانی به تیم ملی تنیس روی میز نونهالان دعوت شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش استان اشاره‌ کرد و گفت: سال گذشته سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به ورزش تخصیص داده شد که این میزان در سال جاری سه هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال بود.

بنی‌تمیم یادآورشد: سال گذشته ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به ورزش استان اختصاص یافت که این میزان در سال جاری ۳۸۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به تخصیص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت برای ۲۹۵ پروژه ورزشی در استان افزود: پروژه‌های مهم حوزه ورزش استان ۲۶ مورد بوده که کار احداث این مجموعه ها از سنوات گذشته آغاز و برای تکمیل آنها به سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بنی‌تمیم بیان‌کرد: خوشبختانه پروژه ورزشگاه شهید مجدیان دزفول روبه اتمام است و تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان یادآورشد: باتوجه به اهمیت موضوع استخرها در استان، تلاش زیادی برای بهبود وضعیت اینگونه فضاهای ورزشی بکارگرفته شده است.

وی افزود: ۱۲ طرح مطالعاتی در دست اقدام است که پیست اسکی دزپارت، دهکده المپیک آبادان، مجموعه بین المللی سوارکاری، ایجاد جاده دوچرخه سواری در اهواز، اسکله قایقرانی و پیست موتورسواری در اهواز از جمله این طرح ها هستند.

بنی‌تمیم گفت: استادیوم غدیر را بعد از هفت سال که متروکه بود، احیا کرده و به چرخه مسابقات برگرداندیم همچنین استادیوم تختی بازسازی و چمن آن اکنون قابل استفاده است.

وی در خصوص اشتغال قهرمانان در دستگاه‌های اجرایی بیان‌کرد: تعداد ۴۷ نفر از ورزشکاران استان شرایط لازم را دارند که از این تعداد ۶ نفر خانم هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص طرح تحت پوشش قرار دادن رشته‌های ورزشی توسط صنایع و شرکت‌ها گفت: بر اساس این طرح ۲۴ رشته ورزشی تحت پوشش شرکت‌ها و صنایع استان قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار