کد خبر: ۱۰۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 25 February 2023

عضو شورایعالی تشکل های محیط زیستی خوزستان گفت: فرصت حضور قانونی نماینده تشکل های محیط زیستی خوزستان در مجمع عمومی شبکه ملی تشکل ها از دست رفت.

به گزارش تابناک خوزستان؛ ایمان کاهکش رابط تشکل های محیط زیستی خوزستان بیان داشت: جلسه مجمع عمومی شبکه ملی تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی کشور یازدهم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد و نماینده منتخب تشکل های خوزستان فرصت حضور قانونی در مجمع را نخواهد داشت.

وی افزود: در اوایل بهمن ماه نشست تشکل های محیط زیست خوزستان برگزار و نمایندگان تشکل ها جهت حضور در مجمع عمومی شبکه ملی انتخاب شدند. در آن جلسه مقرر شده بود تا تشکل های منتخب تا موعد برگزاری مجمع، پروانه فعالیت بروز و معتبر را ارائه دهند اما گویا تاکنون این مهم رخ نداده است.

این عضو شورایعالی تشکل های محیط زیستی خوزستان خاطرنشان ساخت: از نظر شکلی و مطابق با روند اجرایی مجمع اعلام شده از سوی دبیرخانه شورای ملی توسعه و حمایت از تشکلها در وزارت کشور، تشکل های منتخب استان ها تنها در صورت دارا بودن پروانه فعالیت معتبر امکان حضور در مجمع و دریافت تعرفه رأی را خواهند داشت.

دبیر انجمن مدافعان محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان افزود: بی توجهی در رعایت دستورالعمل‌های قانونی و عدم پیگیری و صدور پروانه فعالیت معتبر امکان حضور قانونی و حفظ کرسی تشکل های استان را در مجمع عمومی شبکه ملی را سلب خواهد کرد و انتظار می رفت تا با پیش بینی این موضوع حق تشکل های مردم نهاد استان ضایع نشود.

کاهکش در خاتمه بیان داشت: با توجه به مدت زمان اندک باقیمانده تا زمان برگزاری مجمع امکان نشست تشکل ها و معرفی نمایندگان دیگری میسر نیست و انتظار می رفت تشکل ها با حس مسئولیت پذیری و قانون مندی بیشتری نسبت به حضور در جمع منتخبین استان جهت حضور در مجمع شبکه ملی کاندیدا می شدند.

گفتنی است چهاردهمین اجلاس ملی شبکه تشکل های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور با حضور جمعی از مسئولین و نمایندگان منتخب تشکل های استان ها یازدهم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار