کد خبر: ۱۰۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 10 October 2015
مدیرکل راه و ترابری گیلان از انعقاد آسفالت یک‌هزار کیلومتر راه روستایی با بخش خصوصی امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شعبان‌علی خاوری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به وجود 11 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی، آزادراه و بزرگراه در استان اظهار کرد: به ازای هر کیلومتر مربع مقدار 735 متر راه در گیلان داریم.

وی راه‌های موجود در گیلان را پنج برابر متوسط کشوری در هر کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: تلاش شده، در تمام نقاط استان راه دسترسی وجود داشته باشد.

خاوری با تاکید بر نگه‌داری و بهسازی راه‌های موجود در گیلان بیان کرد: سالانه 30 میلیون نفر گردشگر وارد استان می‌شوند و این امر نیازمند حفظ و مرمت جاده‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان این استان را در کریدور شمال ـ جنوب خواند و تصریح کرد: ترانزیت کالا از طریق بندر انزلی و جاده زمینی در آستارا انجام می‌شود.

وی از افتتاح 520 میلیارد تومان پروژه در بخش‌های بندری، راه و هواشناسی در هفته دولت امسال در گیلان خبر داد و گفت: تا پایان سال 95 بخش مسافری راه‌آهن قزوین ـ رشت افتتاح می‌شود.

خاوری با اشاره به آغاز پروژه راه‌آهن رشت ـ انزلی، خاطرنشان کرد: احداث پروژه راه‌آهن رشت ـ آستارا از جمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در گیلان است.

این مسئول به وضعیت راه‌های روستایی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال آسفالت یک‌هزار کیلومتر راه روستایی با بخش خصوصی در استان منعقد شده است.

*رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور فضای استان برای فعالیت‌های اقتصادی را مناسب ذکر کرد و گفت: گیلان در هفت دوره مقام نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور را کسب کرده است.

محمدعلی نجفی به رتبه دوم بیکاری گیلان در کشور در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: پایان سال 93 رتبه کاهش بیکاری گیلان به نهم رسید.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه هفدهم کاهش بیکاری در کشور را در سال جاری کسب کرده است، تصریح کرد: موفقیت‌های کسب شده مدیون حضور مردم و تلاش‌گران در حوزه مدیریت استان است.

استاندار گیلان از اختصاص اعتبارات در شش ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به شرایط آب و هوایی گیلان تفاهمنامه اجرای پروژه‌ها را منعقد کنند.

نجفی به محدودیت‌های اعتباری دولت اشاره کرد و یادآور شد: دولت برای تامین اعتبارات با توجه به کاهش قیمت نفت با مشکل مواجه است و دستگاه‌ها باید بیشترین صرفه‌جویی در منابع را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار