مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان گفت: ۷۰ هزار بیمار صعب العلاج در استان خوزستان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 20 February 2023

محمدرضا رضایی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۷ هزار بیمار صعب العلاج در استان خوزستان، نشان دار شده‌اند ولی طبق آمار دانشگاه، بیش از ۷۰ هزار نفر در استان بیماری صعب العلاج دارند.

وی افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت ایران درخواست حمایت دولت را ثبت و پس از دریافت پیامک از وضعیت خود مطلع شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان با اشاره به خدمات بیمه سلامت گفت: اواخر سال گذشته نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت فعال و طرح‌های متفاوتی ارائه شد که با اجرای این طرح بیمه، کسی وجود ندارد که دفترچه بیمه نداشته باشد مگر اینکه خودش ابراز تمایل برای بیمه شدن نکند.
وی با بیان اینکه همه افراد تحت پوشش این بیمه هستند، افزود: طرح‌های دارویار، مادران باردار، زوجین نابارور، مناطق کم برخوردار و صندوق بیمه سلامت بیماران خاص و صعب العلاج در حال ارائه خدمات به بیمه شدگان هستند.
رضایی بیان کرد: اگر بیماری هزینه‌ای پرداخت کرده و بیمه پایه و مکمل پرداخت نکرده می‌تواند برای دریافت مبالغ به دفاتر بیمه سلامت مراجعه کند.
وی ادامه داد: حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب صندوق‌های مختلف از خدمات این بیمه بهره مند می‌شوند.

۷۰ هزار بیمار صعب العلاج در خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از روستاییان بیمه هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان با بیان اینکه بیشترین خدمات به بیمه روستاییان با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ارائه می‌شود، گفت: بیمه سلامت همگانی، کارکنان دولت و سایر اقشار جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.
وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار نفر در دزفول تحت پوشش بیمه سلامت هستند که خدمات دریافت می‌کنند.
رضایی درخصوص برگزاری اجلاس روسای بیمه سلامت سه استان کشور در دزفول نیز بیان کرد: با توجه به اینکه در منطقه چهار کشوری سازمانی بیمه سلامت قرار داریم به صورت دوره‌ای جلسات هماهنگی بین سه استان خوزستان، ایلام و لرستان برگزار می‌شود که این نشست نیز به منظور خدمات دهی به بیماران خاص صعب العلاج برگزار شد.
وی افزود: طرح جدید در حال اجرای سازمان بیمه سلامت مربوط به حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج است زیرا دولت اعتبار خاصی به مجلس لحاظ کرده تا بتوانیم کمک ویژه‌ای به این بیماران داشته باشیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان با بیان اینکه بیمه سلامت ۱۰۷ نوع بیماری را تحت پوشش دارد، گفت: بخش اعظم خدمت بیمه سلامت به صورت مکانیزه و برخط در حال ارائه است و
افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی، خدمات دریافت کنند.
وی افزود: پنج درصد دیگر اعتبارات نیز مربوط به مواردی است که اگر فرد هزینه‌ای از جیب خود پرداخت کرده با مراجعه به بیمه سلامت با ارائه اسناد مبالغ را دریافت کند.
رضایی گفت: قسمت اعظم بیماران خاص خوزستان را بیماران سرطانی، دیالیزی، هموفیلی و ام اس تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار