دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه از برگزاری مراسم اختتامیه این همایش با معرفی و تجلیل از ۴۸ اثر منتخب خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 14 February 2023

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید جزایری عصر دوشنبه در نشست خبری بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: همایش کتاب سال حوزه از جمله مهمترین و تاثیرگذارترین رویدادهای پژوهشی حوزه علمیه است که به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه ابراز داشت: همایش کتاب سال حوزه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ شروع کرده و در طول ۲۳ سال از فعالیت خود بالغ بر ۱۹ هزار و ۶۳۴ اثر را مورد ارزیابی قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری افزود: از مجموع آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه، ۹۶۸۶ نفر از شرکت کنندگان از بین آقایان و ۱۳۷۸ نفر نیز از بین خانم‌ها بودند.

وی عنوان داشت: در بیست و چهارمین دوره از همایش کتاب سال حوزه، ۱۳۶۸ کتاب به مرحله ارزیابی را یافتند که ۷۱۵ نفر از آثار دریافتی متعلق به آقایان و ۱۸۵ اثر دیگر از بانوان بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری ادامه داد: در این دوره از همایش کتاب سال حوزه، تعداد ۹۰۰ کتاب و ۲۶۸ رساله مقطع دکترا دریافت شد که پس از ارزیابی آثار ارسالی ۲۳۰ اثر به مرحله بعدی داوری راه یافتند که در نهایت از ۴۸ اثر به عنوان آثار قابل تقدیر، شایسته تحسین و برگزیده انتخاب شدند.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه گفت: در مجموع دو اثر به عنوان برگزیده و تعداد ۲۸ اثر، شایسته تقدیر و هم چنین ۱۸ اثر شایسته تحسین خواهند بود.

وی بیان داشت: ۴۳ نفر از منتخبین نهایی همایش کتاب سال حوزه از آقایان و ۵ نفر آنان نیز از بین بانوان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری همچنین ابراز داشت: در بخش مقالات نیز ۲۹۰ اثر از ۹۸ نشریه به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده که از بین آنها ۶ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی با اشاره به محورهای ویژه این دوره همایش کتاب سال حوزه بیان داشت: موضوعاتی همانند سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی، ابعاد علمی گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، موضوع زن و خانواده و همچنین آسیب‌های اجتماعی از جمله این موضوعات بودند که ۱۲۲ اثر به صورت مستقیم و مرتبط با این موضوعات بود.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه عنوان داشت: بیست و بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال حوزه در روز پنج شنبه بیست و هفتم بهمن ماه با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی و همچنین سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه آیت الله اعرافی در سالن همایش مدرسه علمیه مدرسه معصومیه برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار