مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: در حال حاضر تنها سه مزرعه توليد قارچ با تولید سالانه 80 تن قارچ در اين استان به صورت رسمي فعال است.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 10 October 2015

شریکیان در گفتگو با تابناک خراسان شمالي گفت: هم اکنون سه مزرعه قارچ در شهرستان هاي بجنورد، شيروان و فاروج وجود دارد که با تولید سالانه 70 تا 80 تن قارچ در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: یک واحد مزرعه قارچ از نوع صدفی نيز به علت مشكلات مالي غيرفعال است.

مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالی بیشترین تولید قارچ در استان مربوط به مزرعه توليد قارچ دكمه اي در شهرستان بجنورد و فاروج که 70 درصد از تولید قارچ استان را دارند و شهرستان شیروان نیز 30 درصد از قارچ استان را تولید می کند.

وی ادامه داد: قارچ دكمه اي از مقبوليت بيشتري برخوردار بوده وبازار پسند تر می باشد که غالب توليد در استان را شامل مي شود.

شریکیان تصريح كرد: متقاضيان راه اندازي مزرعه پرورش قارچ مي بايست از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پروانه فعاليت دريافت كنند.

مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالی با اشاره به اینکه استقبال بسیار خوبی از تولید قارچ در استان شده است،افزود:بسیاری از خانم های روستایی به تولید قارچ در روستاها رقبت دارندو مقادیری از تولید قارچ استان به صورت مشاغل خانگی می باشد.

وی گفت:در سال های اخیر خوشبختانه مردم به بهداشت تغذیه و سلامت خود اهمیت میدهند و با توجه به مزایای پروتین گیاهی،مصرف قارچ در سبد غذایی خانوار ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد:همچنین تولید قارچ در استان باعث افزایش تولید ناخالص ملی خواهد شد.

وی افزود:سازمان جهاد كشاورزي نيز با ارائه خدماتي از جمله مشاوره، ارائه بذر مناسب و هدایت متقاضیان برای شرکت در کلاس های آموزشی و استفاده از تکنولوژی جدید برای تولید بهتر و اصولی از متقاضیان حمایت می کند.

وی در پایان گفت: سازمان جهاد کشاورزی این متقاضیان را به بانک های عامل معرفی می کند تا پرورش دهندگان از تسهيلات بانكي براي احداث مزرعه بهره مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار