مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه از اقدامات لازم جهت حفظ هوای پاک از جمله جنگل‌کاری و توسعه جنگل ها خبر داد و گفت: همگی باید برای داشتن هوای پاک و حفظ آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ 11 January 2023

انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس ماده ٢٢ قانون هوای پاک تمام شهرداری ها و ارگان ها موظف هستند نسبت به توسعه فضای سبز در حریم شهرها، کمربند شهرها و جلوگیری از ریزگردها اقدام کنند.

وی افزود: پیشگیری، نظارت و مسئولیت آن هم با سازمان حفاظت از محیط زیست استان است، منابع طبیعی هم نامه های متعددی به شهرداری ها، محیط زیست و سایر مراجع عضو نهضت سبز ارسال کرد که در این راستا اقدام نمایند.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: ایجاد فضای سبز، حاشیه راه، احداث پارک ها، جنگل کاری ها، فعالیت بیو مکانیکی و مکانیکی در بحث آبخیز داری که شامل جنگل‌کاری ها، غنی سازی و توسعه جنگل ها با مشارکت مردم است جزو وظایف ذاتی ماست که انجام می دهیم و تاثیرات خود را در هوای پاک دارد.

وی گفت: از همگان درخواست می کنیم ضمن حفظ وضع کنونی در توسعه آن تلاش کنند و همچنین در قانون هم آمده شهرداری ها باید ٢٠ درصد درآمد عمومی خود را به منابع طبیعی برای تولید نهال اختصاص داده و بر اساس تفاهم نامه منابع طبیعی گونه درخواستی نهال شهرداری را برای کاشت ارائه می دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار