تابناک هرمزگان// مدیر کاهش خطر دربلایا و حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : یکی از مخاطرات طبیعی که تجربه وقوع آن در استان هرمزگان وجود داشته است بارندگی سیل آسا و وقوع سیلاب است لذا ضروری است خانواده هادانش پیشگیری و آمادگی دربرابرسیلاب کسب نمایند که کمترین آسیب واردشود .
کد خبر: ۱۰۸۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ 09 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//دکترعلی آذرپیکان به نکات کلیدی پیشگیری و آمادگی دربرابر سیلاب که می تواند خانوارها را دربرابرمخاطرات سیل محافظت کند اشاره کردو گفت:

1-خانوارها به هشدارهای هواشناسی توجه کنند

2-داشتن تاریخچه وقوع سیل در منطقه زندگی خانوارها می تواند کمک بزرگی به آمادگی آنان دربرابرسیلاب نماید

3-محل سکونت ،تولیدات دامی ، محصولات کشاورزی ،باغداری ،را درمقابل حوادث ازجمله سیل بیمه نمایند .

4-ازساخت وساز در حریم رودخانه حتی رودخانه های فصلی پرهیز کنند

5-دامداران و افرادی که دارای حیوانات اهلی دارند به محض دریافت هشدار وقوع سیل ،حیوانات را به نزدیکترین محل مرتفع انتقال دهند

6-برای تامین وسایل و اقلا م  موردنیاز خانوارها لازم است کیف اضطراری داشته باشند محتویات این کیف اضطراری شامل مواد غذایی کنسرو شده ،آب ،مدارک مهم ،چراغ قوه و پوشاک و غیره میباشد.

دکترآذرپیکان اعلام کرد: اگرزنان بارداری در مناطق روستایی وجود دارد که احتمال بسته شدن را ه های روستایی میباشد قبل از بارندگی به مناطق امن و قابل دسترسی به زایشگاه   انتقال داده شوند.

مدیرکاهش خطر در بلایا و حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: به کودکان آموزش داده شود که هرگز از آب سطحی برای شنا و مصرف شرب استفاده نکنند.

انتهای پیام//

برچسب ها: باران ، علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار