مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از رکورد استان در طرح ملی کشت قراردادی گندم خبر داد و گفت: عقد قرارداد کشاورزان در خوزستان به بیش از ۲۴۸ هزار هکتار رسید.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 05 January 2023

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رکورد خوزستان در طرح ملی کشت قراردادی گندم اظهار کرد: با تلاش همکاران در ستاد مرکزی، سازمان جهاد کشاورزی و پیگیری‌های مستمر نیروهای خدمات حمایتی میزان مشارکت کشاورزان استان در طرح ملی کشت قراردادی با جهش چشمگیری روبرو شد و اکنون میزان سطح زیر کشت قراردادی به بیش از ۲۴۸ هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: این میزان ثبت نام در استان از آغاز این طرح بی سابقه بوده و در حال حاضر با مشارکت بیش از ۱۵هزار نفر از کشاورزان، میزان قابل قبولی از اراضی آبی استان تحت پوشش این قراداد ملی قرار گرفته است و قطعا در روزهای آینده میزان مشارکت افزایش خواهد یافت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، تاکید ویژه‌ای بر گسترش کشاورزی قراردادی داشته است، گفت: اجرای این طرح برای حمایت از کشاورزان در راستای اجرای الگوی کشت اجرا شده است.

جهان نژادیان تصریح کرد: سطح کشت قراردادی انجام شده در استان تاکنون بیش از ۲.۸ برابر سال گذشته بوده و تا زمان اعلام رسمی پایان زراعت محصول گندم توسط سازمان جهادکشاورزی، ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: کشاورزان استان می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز خدمات حمایتی محل سکونت خود نسبت به انعقاد قرارداد کشت گندم خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار