سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: برای تعیین تکلیف نهایی راه‌اندازی طرح پرورش ماهی در قفس در سد مخزنی مارون به زودی جلسه مشترکی با حضور نمایندگان سازمان آب و برق و اداره کل شیلات استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 04 January 2023

مهرداد محمدی دوست در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی تخصیص آب به طرح‌های آبزی‌پروری در شهرستان بهبهان، در خصوص آخرین وضعیت طرح پرورش ماهی در قفس در سد مخزنی مارون اظهار کرد: مطالعات و ظرفیت‌سنجی سد مارون به انجام رسیده و مزایده جهت اجرای طرح پایلوت ۲ مرحله انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهبهان از ظرفیت‌های بالقوه شیلاتی و سرمایه‌گذاران فراوانی برخوردار است، خواستار تسهیل در شرایط جذب سرمایه‌گذاران شد.

محمدی دوست گفت: پرونده تعدادی از متقاضیان طرح متراکم پرورش ماهیان خاویاری و گرمابی چندین سال به علت نبود مجوز تخصیص آب همچنان بلاتکلیف است و رفع موانع و مشکلات موجب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه و ایجاد انگیزه و امیدواری بین سایر متقاضیان خواهد شد.  

وی با اشاره به جلسه بررسی تخصیص آب به طرح‌های آبزی‌پروری در شهرستان بهبهان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد جهت تعیین تکلیف نهایی راه‌اندازی طرح پرورش ماهی در قفس در سد مخزنی مارون جلسه مشترکی با حضور نمایندگان سازمان آب و برق و اداره کل شیلات استان برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری شود. 

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان ادامه داد: همچنین مصوب شد سازمان آب و برق استان خوزستان ظرف یک هفته نتایج بررسی‌های خود در خصوص نحوه تخصیص آب به طرح‌های متراکم پرورش ماهی در شهرستان بهبهان را اعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار