مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: با توجه به اهمیت نیروی آموزش‌دیده در تمامی تأسیسات گردشگری هر گونه تمدید پروانه بهره‌برداری منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری است.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 01 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزادشریفی اظهار کرد: در حال حاضر در استان بیش از ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی برای خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران و ارائه خدمات بر اساس فرهنگ بومی فعال هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این سامان‌دهی بر اساس درجه‌بندی، نرخ‌گذاری، آموزش، رعایت شئونات اسلامی، ممنوعیت استعمال قلیان و … در دستور کار قرار گرفت و هرگونه تخلف از سوی اقامتگاه بوم‌گردی بر اساس مقررات و ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

شریفی با تأکید بر اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای مجوز باید در سامانه آمار و اطلاعات گردشگری ثبت نام کنند، بیان کرد: با توجه به اهمیت نیروی آموزش‌دیده در تمامی تأسیسات گردشگری هر گونه تمدید پروانه بهره‌برداری منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به رسمیت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می‌شود.

او با اشاره به اینکه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای توسعه گردشگری در ایلام انجام می‌شود، گفت: گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت مطلوب فراهم می‌کند.

شریفی هدف از تقویت بوم‌گردی را ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار