۵ هزار هکتار آپونتیا در فارس کاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 31 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بر اساس برنامه ریزی، ۵ هزار هکتار کاکتوس آپونتیا در زمین‌های مستعد استان کاشته می‌شود که در فاز نخست سطح زیر کشت این گونه از کاکتوس به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.
محمد مهدی غیاثی با بیان اینکه کاشت گیاهان دارویی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است افزود: کمبود آب یکی از چالش‌های اساسی در بخش کشاورزی است و عارضه‌های بسیار وسیعی نیز ایجاد کرده که با کاشت کاکتوس می‌توان با این مشکل مقابله کرد.
وی گفت: توسعه کشت آپونتیا می‌تواند ما را به سمتی سوق دهد که هم فضای اقتصادی مطلوبی فراهم شود و هم در زمینه استفاده از نهاده‌های بخش کشاورزی از جمله آب و خاک صرفه اقتصادی داشته باشد.
رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه طرح ریزی رویداد استارتاپی ارزش آفرینی در کاکتوس‌های خوراکی گونه آپونتیا با هدف ارتباط با مجامع علمی و دانشگاه هاست، ابراز کرد: در این رویداد به دنبال شناسایی کارآفرینان و استارتاپ‌های علاقه‌مند به فعالیت در این بخش، معرفی فناوری‌های روز دنیا و جلب مشارکت سرمایه گذاران نیز هستیم.

برچسب ها: کشت ، آپونیا ، فارس ، خشکسالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار