مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه نزدیک به ۹ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان فاقد مسکن هستند، گفت: از این تعداد بیش از هشت هزار خانوار در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون سه هزار خانوار از آنها براساس فرم "ج" وزارت راه و شهرسازی تایید شدند.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 31 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فرحناز محمدی» خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای ۲ معلول فاقد مسکن را از مهمترین اولویت های سازمان بهزیستی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵۰ خانوار دارای ۲ معلوله و ۲ معلوله به بالا، فاقد مسکن در استان کرمانشاه زندگی می کنند.

وی در ادامه گفت: سازمان بهزیستی برای خانه دار شدن این خانواده ها در قالب طرح ملی نهضت مسکن ۲۰۰ میلیون و خانواده های دارای یک معلول ۱۰۰ میلیون وام بلاعوض پرداخت می کند تا صاحب خانه شوند.

محمدی در پاسخ به سوال که در سطح جامعه شنیده می شود؛ خانوارهای زیرپوشش بهزستی بدلیل نیاز فوری به پول، مخارج زندگی و بدهی واحدهایی که در نهضت ملی مسکن برای آنها در نظر گرفته شده، به مبلغ ناچیزی پیش فروش می کنند نیز توضیح داد: متاسفانه این رویه در مسکن مهر نیز اتفاق افتاد و در آخر ۶۰ درصد مددجویان صاحب واقعی خانه شدند و باید راه و شهرسازی و دیگر دستگاه تمهیدات لازم را برای جلوگیری از پیش فروش واحدهای مسکونی نیازمندان پیدا کند.

۷۵ واحد مسکونی تحویل خانوارهای زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه شده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاهم نامه مشترک اداره بهزیستی با سایر نهاد و دستگاه های اجرایی در راستای خانه دار کردن خانوارهای فاقد مسکن زیرپوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ واحد مسکونی در منطقه فدک شهر کرمانشاه آماده تحویل به خانوارهای بهزیستی فاقد مسکن ۲ معلوله است.

محمدی اضافه کرد: بهزیستی استان کرمانشاه ۱۶۰ واحد مسکونی دیگر در شهر هرسین با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی با کمک گروه های جهادی در دست ساخت دارد که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی همچنین از تحویل ۷۵ واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ معلول استان از ابتدا سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: پارسال نیز ۳۱۱ واحد مسکونی با هم افزایی سایر نهاد و دستگاه‌های اجرایی برای خانواده های زیرپوشش بهزیستی فاقد مسکن در استان ساخته و تحویل آنها شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود خیرین را یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای خانه دار کردن خانواده های نیازمند عنوان کرد و از خانواده خیر و خیرخواه شهدا رضوان مدنی که روز پنجشنبه ساخت ۲ واحد مسکونی برای ۲ خانوار مددجو دارای ۲ معلول نیازمند را شروع کردند، قدردانی کرد.

محمدی در پایان؛ اعلام کارهای خیرخواهانه را مشوقی برای مشارکت دیگر افراد خیر و نیک اندیش دانست و ابراز امیداوری کرد در این شرایط سخت همه به فکر هم نوع خود باشند و به نیازمند در حد توان شان کمک کنند.

خیرین مسکن ۲۵۸ واحد مسکونی برای خانواده زیرپوشش بهزیستی ساخته اند

رییس انجمن خیرین مسکن‌ساز استان کرمانشاه گفت: از ابتدای تفاهم نامه همکاری این انجمن با اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در سال ۹۵ تاکنون ساخت ۲۵۸ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای معلول شروع کرده ایم.

«رمضان رادین» افزود: از این تعداد انجمن خیرین مسکن‌ساز استان ۲۴۰ واحد را ساخته و تحویل مددجویان بهزیستی داده است و ۲۴ واحد را در دست اقدام دارد.

زمین رایگان در اختیار خیرین برای ساخت مسکن مددجویان قرار گرفته است

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برنامه جلب کمک های مردمی، نهادها و خیرین نیک سرشت برای کمک به خانواده های نیازمند، گفت: واحدهای مسکونی (رضوان مدنی) در زمینی به مساحت ۱۵۱ متر در ۲ طبقه برای ۲ خانواده دارای ۲ معلول ساخته می شود.

«صفدر مظفری» با قدردانی از خانواده رضوانی مدنی برای ساخت ۲ واحد مسکونی برای خانواده های نیازمند، افزود: زمین این واحدهای مسکونی را؛ راه و شهرسازی رایگان تامین کرده، و تمام انشعاب گاز، برق، آب و فاضلاب و نقشه برداری و نظام مهندسی آن رایگان بوده است و هزینه های ساخت را خیرین متقبل شدند.

پدر اهل کار خیر و کمک به نیازمندان بود

خواهر شهیدان رضوان مدنی گفت: این کار خیر را با سهم و ارثی که از پدر به ما رسیده به نیت پدر و مادر انجام می دهیم، زیرا پدر ما اهل کارهای خیر فراوانی بود که ما فرزندان بعد از مدت ها متوجه آنها می شدیم.

«فاطمه رضوان‌مدنی» افزود: مطمئنا در این شرایط سخت اقتصادی خانه دار شدن کار بسیار مشکلی است؛ آن هم زن سرپرست خانوار بدون شغل و دارای ۲ معلول باشد.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در تابستان آینده تحویل صاحبان می شود، ابراز امیدواری کرد همانند برداران شهیدشان، پدر و مادر خیر و نوع دوست شان گام در راه آنها بگذارند و ادامه دهند راه آنها باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار