کد خبر: ۱۰۸۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ 30 December 2022


به گزارش خبرگزاری تابناک از ماسال غلامرضا گیل چالانی ظهر امروز (جمعه، 9دی) در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ماسال با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی اظهار کرد: ما از لحاظ ماهیتی با نظام سلطه مشکل داریم زیرا حرف نظام سلطه این است که نباید از اسلام برای فضای مدیریتی کشور استفاده کرد.
فرماندار ماسال با بیان اینکه از نظر نظریه پردازان غربی اسلام دین خوبی است اما برای اداره کشور نباید از اسلام استفاده کرد افزود: تا زمانی که این درگیری فکری ما و نظام سلطه وجود دارد فتنه ها هم وجود خواهد داشت.

وی گفت: همه نظام های سیاسی پس از سه سال مورد ارزیابی قدرت های بزرگ و نظام سلطه قرار می گیرند اما انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا مورد ارزیابی قرار گرفت زیرا پیامدهای نشاندن اسلام ناب محمدی بر کرسی حاکمیت برای نظام سلطه شناخته شده بود.

گیل چالانی با بیان اینکه درگیری بین تفکر نظام اسلامی و نظام سلطه همچنان ادامه دارد تصریح کرد: همچنان که پس از پایان جنگ بعضی به امام راحل جهت پذیرش قطعنامه خرده گرفتند، این در صورتی بود که جنگ در میدان نظامی تمام شده بود اما در طول این 43 سال در میدان های مختلف جنگ بین ما و نظام سلطه ادامه داشته و دارد .

فرماندار ماسال با بیان اینکه فتنه 88 پایان همه فتنه ها نبود خاطرنشان کرد: در فتنه 88 عبرت هایی وجود داشت که میتواند راه را برای حل مشکلات امروز باز کند.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری فتنه نه یک جریان تصادفی بلکه یک جریان طراحی شده است اظهار کرد: در فتنه اخیر هم که یک جنگ ترکیبی بود شباهت هایی به جنگ 88 داشت.

گیل چالانی افزود: یکی از شباهت های اغتشاشات امسال با 88 این بود که نظام سلطه و استکبار جهانی با همه قوا به میدان آمد و جنگ احزاب راه انداخت.

فرماندار ماسال با بیان اینکه همه معاندان و دشمنان این نظام با متحد شدن هم در صدد زمین زدن این نظام بودند گفت: در اغتشاشات اخیر صف آرایی کشورهای مختلف در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی به واضح مشاهده می شد.

وی با بیان اینکه اتاق فرماندهی فتنه 88 در تهران و در میدان هفت تیر بود و از داخل اداره می شد تصریح کرد: فتنه گران 1401 فرماندهی واحدی نداشتند و تاکتیکشان با 88 متفاوت بود و با واکنش سریع حرکت می کردند.

گیل چالانی با اشاره به اینکه افراد ناآگاه با رسانه های معاند هم صدا شدند و به اروپایی دل بستند که جز احمق ترین ها است خاطرنشان کرد: رمز فتنه 88 در انتخابات با واژه تقلب کلید خورد و در ابتدای فتنه برخی از مردم همراهی کردند اما بعد از مدتی فهمیدند بحث تقلب در انتخابات نیست بلکه انتخابات بهانه و هدفشان اصل نظام بود.
فرماندار ماسال با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر از همان ابتدا مردم اغتشاشگران را همراهی نکردند افزود: فرق فتنه 88 با فتنه اخیر در این بود که در آن سال فتنه کف خیابان اما در این فتنه در فضای رسانه ای بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ اخیر جنگ رسانه ای و رسانه در تسخیر دشمنان بود گفت: نطفه اغتشاشات 1401 در زمان کرونا بسته شد زمانی که جوانان ما 2 سال کامل در اختیار فضای مجازی بودند.

گیل چالانی با بیان اینکه 80 درصد اغتشاشگران امسال زیر 30 سال بودند تصریح کرد: دشمن از کم کاری متولیان فرهنگی و سایبری سواستفاده کرد و می خواست از این فضا نهایت بهره را ببرد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه کشته سازی از دیگر شباهت های فتنه 88 و امسال بود خاطرنشان کرد: اگرچه در سال 88 یک کشته سازی وجود داشت اما امسال به واسطه فضای مجازی افسار گسیخته تعداد زیادی از افرادی که خودکشی کرده بودند یا ... به صورت کشته سازی جلوه دادند.
وی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با اغتشاشاتی که راه می اندازند نظام جمهوری اسلامی را ساقط می کند اظهار کرد: کسانی که مدعیان حقوق بشر و زن هستند کجا بودند زمانی که داعش‌های دست پرورده آنها دختران سوریه را مورد تعرض و تجاوز قرار می‌دادند و به عنوان برده می فروختند.

گیل چالانی با بیان اینکه وقتی دشمن پیشرفت‌های کشور ایران اسلامی را دید دیگر چاره‌ای جز اغتشاشات در کشور نداشت افزود: در طول این 43 سال هر زمان کشورمان به پیشرفت های علمی و پزشکی و ... دست یافت حیله‌ها و فتنه‌های دشمنان عیان تر شد چون توان مقابله نظامی با کشورمان را ندارند متوسل به فتنه می شوند.

فرماندار ماسال گفت: بومی سازی روش ژن درمانی در درمان سرطان، افزایش مبادلات غیر نفتی به 81 میلیون تن در هفت ماه گذشته، 3400 مگابایت نیروگاه برقی از سوی بخش خصوصی وارد مدار شدن، 55درصد افزایش صادرات به اتحادیه اروپا از جمله عملکرد دولت سیزدهم در یک سال گذشته است.

وی با بیان اینکه دشمن ازپیشرفت های پی در پی کشورمان در هراس است تصریح کرد: ملت شریف ایران در این 43 سال ثابت کرده اند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار