رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه اخیر ۵۸ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان گزارش شده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 28 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم مسعود قلعه‌سفیدی اظهار داشت: در سه ماهه گذشته از ابتدای مهر تا پایان آذرماه  58 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان گزارش شده و آمارها نشان می‌دهد تعداد مسمومیت‌ها در مدت مشابه سال گذشته 47 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی این مسمومیت‌ها بی‌احتیاطی در نصب وسایل گرمایشی و آبگرمکن‌ها است عنوان کرد: با توجه به افزایش سرما و استفاده از وسایل گرمایشی میزان مسمومیت با گاز مونوکسید کربن که یک گاز بی‌بو و بی رنگ است، افزایش یافته است.

قلعه‌سفیدی گفت: علائم و نشانه‌های این نوع از مسمومیت شبیه سرماخوردگی و آنفلوانزا است به طوری که افراد تصور می‌کنند دچار سرماخوردگی شده‌اند.

وی افزود: همچنین سردرد، سرگیجه، ضعف و بی‌حالی، حالت تهوع و استفراغ، عدم تعادل در راه رفتن را می‌توان در این افراد دید.

قلعه‌سفیدی با اشاره به مهمترین اقدامات در مواجهه با افراد مسموم شده گفت: در نخستین اقدام باید افراد مسموم شده از محل آلودگی خارج شوند و در و پنجره‌ها باز شود و فرد امدادگر نیز به وسیله پارچه یا دستمال جلوی دهان و بینی خود را بپوشاند.

وی با بیان اینکه هیچ خوراکی و نوشیدنی نباید به فرد مسموم شده خورانده شود افزود: اتصالات گاز نیز باید به سرعت قطع شود.

قلعه‌سفیدی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از مسمومیت باید از وسایل استاندارد استفاده شود عنوان کرد: استفاده از وسایل گرمایشی بدون دودکش خطرناک است و از طرفی برخی مغازه‌ها نیز دودکش را داخل آب قرار می‌دهند که این نیز خطرساز است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: بهترین آزمایش سلامت دودکش گرم بودن لوله است در غیر این صورت در خروج از مونوکسید کربن مشکلی وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار