تابناک: فرماندار کاشان گفت: مشارکت موثر سایپا کاشان در مسائل اجتماعی شهرستان یک درخواست معقول و منطقی مردم است و از این منظر، مجموعه سایپا می‌تواند در کنار مدیریت شهری قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ 26 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ابوالفضل صدرائیه در جلسه مشترک با مدیران سایپا کاشان اظهار کرد: کاشان و سایپا دو برندی است که موفقیت هرکدام در گرو خدمات متقابل است.

وی تصریح کرد: تجربه سایپا در صنعت خودرو تجربه موفقی است و می‌تواند مورد استفاده و بهره برداری صاحبان صنایع در کاشان قرار گیرد.

فرماندار کاشان افزود: عملکرد سایپا عینیت بخشیدن به شعار اقتصاد و فرهنگ است که توانسته به واسطه دانش بومی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه، زمینه اشتغال را فراهم کرده، تولید داخلی را افزایش دهد و وارد بازار صادرات شود.

صدرائیه گفت: شهر کاشان قطب تولیدات صنعتی، گلاب و عرقیات گیاهی است که صرفاً براساس قابلیت‌های ذاتی مردمان این دیار شکل گرفته و با کمترین استفاده از تسهیلات و کمک‌های دولتی توانسته است میان رقبای جهانی حرف برای گفتن داشته باشد.

وی، اهمیت استراتژیکی شهر کاشان را یادآور شد و افزود: مجموعه مدیریت شهری همان گونه که در استقرار سایپا تلاش کرد تا این مجموعه شکل بگیرد می‌تواند در توسعه آن نیز نقش بسزایی ایفا کند.

فرماندار کاشان افزود: کاشان دارای اتاق بازرگانی با قدمت بیش از 50 سال است که یک راه ارتباطی با اهمیت برای جذب تسهیلات و حمایت‌ها و همچنین جذب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی برای توسعه و پایداری صنایع در منطقه است.

صدرائیه در خصوص توسعه سایپا کاشان گفت: سرمایه گذاران کاشانی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی برخوردارند و توسعه سایپا کاشان این فرصت را برای مشارکت موثر آنان فراهم آورده است.

وی با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی کاشان در حال راه اندازی است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یک آیتم موثر در خصوص توسعه سایپا کاشان با اهمیت است. افزایش هزینه سربار به واسطه حمل و نقل به جهت انتقال قطعاتی از خودرو از دیگر مناطق کشور ضرورت سرمایه گذاری در منطقه را بیشتر می‌کند.

مدیر عامل سایپا کاشان نیز گفت: سایپا پاسخگویی به جامعه‌ای که در کنار آن کار می‌کند جزء مأموریت‌های خود می‌داند و طبیعی است که شهرستان انتظاراتی دارند که ما قبول داریم، ولی باید به نوعی ساز و کارهای قانونی آن مورد توجه قرار گیرد.

شیخ عطار، دسترسی به خط ریلی را یکی از نقاط قوت سایپا کاشان ذکر کرد و گفت: شرایط برای توسعه سایپا فراهم است و آمادگی دارد تا سرمایه گذار کاشانی را در این زمینه جذب کند.

وی تأکید کرد: البته باید شرایط بیرونی به گونه‌ای فراهم شود تا موانع سرمایه گذاری رفع شده و شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا سرمایه‌گذار و سازنده قطعات رغبت کند تا وارد میدان تولید شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار