از ابتدای امسال تاکنون؛
بگفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، کارخانه ماشین سازی گچساران از جمله این واحد‌هاست که بعد از چند سال تعطیلی ، مجدد فعال شده و ۱۲۰ نفر در آن به کار مشغول شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 22 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی احمدزاده کارخانه صنایع شوینده پریتی را از دیگر این واحد‌های راکد عنوان کرد و افزود:این کارخانه با اعطای تسهیلات بیش از ۳۰ میلیارد تومان مجدد فعال و در خط تولید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کارخانه ساخت کولر گازی یاسوج با اعطای تسهیلات راه اندازی شد و در حال ساخت کولر شده است.

احمدزاده با اشاره به احیاء کارخانه بزرگ قند یاسوج یادآور شد: احیاء این کارخانه جزء مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده در حال بازسازی و نوسازی خطوط تولید آن هستند.

وی پیشرفت کاری این کارخانه را ۷۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون ۵۰ نفر از مهندسان و تکنسین‌های مجرب این استان در حال بازسازی این کارخانه هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از پیشرفت ۹۰ درصدی طرح بزرگ گردشگری موج‌های آبی یاسوج خبر داد و گفت: این طرح سالیان متمادی متوقف شده بود، اما اکنون با اختصاص تسهیلات ۱۳ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور به استان به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح گردشگری ۸۵ فرصت جدید شغلی پایدار به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

احمدزاده از تزریق تسهیلات ۱۵ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور به کارخانه آجر دهدشت برای تکمیل ظرفیت این کارخانه خبر داد و بیان کرد: با تکمیل این طرح۵۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح تله کابین یاسوج بعد از تعطیلی در چند سال مجدد با تأمین تسهیلات فعال شده، هر چند هنوز هم مشکلاتی هم وجود دارد، اما بر روی ریل انجام کار قرار گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مشکل اساسی در این خصوص عدم همکاری بانک‌های عامل و پایین بودن اختیارات بانک‌های استان در اعطای تسهیلات است که به بدنه دولت انتقال داده شده است.

وی اضافه کرد: باید اختیارات اعطای تسهیلات تا حداقل مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به استان‌ها داده شود و در این خصوص تسریع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار