مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از پیگیری برای حل مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود به ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 19 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مهرداد حمدالهی در آیین تجلیل از فعالین حوزه حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه که امروز (۲۸ آذر) به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، از هزینه سنگین سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل چه باری و مسافری یاد کرد که باعث شده در برخی موارد سرمایه‌گذاری در این حوزه به صرفه نباشد.

وی با بیان اینکه فعالین حوزه حمل و نقل امروز با چالش‌های متعددی مواجهند، افزود: یکی از مهمترین این موارد تخلفات و صدور بارنامه‌های سوری از سوی برخی افراد متخلف می‌باشد که شرایط فعالیت را برای رانندگان واقعی دچار مشکل کرده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از برخورد جدی با تخلفاتی که در این حوزه صورت می‌گیرد خبر داد و عنوان کرد: در زمینه برخورد با تخلفات با کسی تعارف نداریم.

پیگیر بیمه رانندگان تازه وارد هستیم

حمدالهی یکی دیگر از چالش‌های رانندگان تازه وارد را موضوع بیمه آنها اعلام کرد و افزود: یارانه بیمه رانندگان تازه وارد از مهر ماه ۱۳۹۴ قطع شد و در آن زمان چون تعداد کم بود خیلی با اعتراض رانندگان مواجه نشدیم، اما اکنون که تعداد رانندگان در حال افزایش است این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی از پیگیری جدی این موضوع خبر داد و عنوان کرد: بر اساس آخرین وعده‌ای که به ما دادند قرار شده پرداخت این یارانه متناسب با وضعیت دهک افراد صورت بگیرد، اما به هر حال موضوع در دست پیگیری است و بارها لیست رانندگان را برای تامین اجتماعی ارسال کردیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین از پیگیری تامین لاستیک، روغن و لوازم یدکی برای ناوگان حمل نقل خبر داد و افزود: این امر نیازمند تعامل فرادستگاهی خصوصا با وزارت صمت است.

سهم ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مصرف گازوئیل 35 درصد است

حمدالهی به مسئله سوخت ناوگان حمل و نقل هم اشاره کرد و با بیان اینکه سهمیه پایه سوخت نسبت به سال‌های گذشته در برخی از گروه‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد کاهش یافته، گفت: زمانی سوخت پایه ناوگان حمل و نقل در برخی گروه‌ها تا ۳۵۰۰ لیتر در ماه نیز بود و اکنون به حدود ۴۵۰ لیتر رسیده است.

حمدالهی آنچه که باعث محدودیت سهمیه پایه سوخت شده را نگرانی از قاچاق سوخت اعلام کرد و ادامه داد: بارها در حضور مسئولین کشور این موضوع را تشریح کردیم که سهم ناوگان حمل و نقل از مجموع گازوئیل مصرفی در کشور حدود ۳۵ درصد است و نمی‌شود همه مشکلات را گردن این حوزه انداخت، بلکه باید برای جلوگیری از قاچاق سوخت صرفا بر ناوگان حمل و نقل تمرکز نباشد و نظارت بر سایر حوزه‌ها نیز تشدید شود.

وی میزان مصرف کنونی روزانه گازوئیل در کشور را حدود ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام کرد که حدود ۵۴ تا ۵۶ میلیون لیتر آن در اختیار بخش حمل و نقل قرار می‌گیرد که از همین میزان حدود ۷۰ درصد (۳۷ تا ۳۸ میلیون لیتر) مربوط به کامیون‌ها، اتوبوس و... است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: در این بخش است که موضوع بارنامه‌های سوری مطرح می‌شود که البته بخشی از آن نیز به دلیل آن است که ناوگان واقعا سوخت کم می آورند، اما بخش کوچکی نیز ممکن است قصد سوءاستفاده داشته باشد که باید با آنها برخورد کرد.

حمدالهی با اشاره به فعالیت حدود ۶۵۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل کشور که بیش از ۵۲۰ هزار نفر آنها عضو راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند، یادآور شد: باید در کنار رانندگان، سایر حوزه‌ها نیز برای جلوگیری از قاچاق سوخت رصد شود.

پیگیر پرداخت آنلاین کرایه حمل هستیم

وی سپس به موضوع معوقات رانندگان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در دو بخش معوقات داریم که بخشی مربوط به خود راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بخشی هم فرادستگاهی است، افزود: برای حل این مشکل پیگیر پرداخت آنلاین کرایه حمل هستیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه اکنون گاهی شاهدیم که راننده باری را به مقصد می‌رساند و چند ماه بعد باید سراغ پول آن بیاید، تاکید کرد: در برخی موارد که مربوط به شرکت‌های دولتی و مرتبط به کالاهای اساسی است، گاهی چهار، پنج هم تاخیر در پرداخت داشتیم که با پیگیری‌هایی که اخیرا صورت گرفت موفق شدیم ۵۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات را وصول کنیم.

حمدالهی همچنین از ورود پلتفرم‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی به حوزه حمل و نقل هم یاد کرد و گفت: دیر یا زود باید این کار انجام شود، اما ورود به این حوزه باید هدفمند و ساماندهی شده باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار