مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: مردم فرهنگ دوست در شهرهای مختلف استان در سال جاری ۴۳ هزار و ۴۹۵ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کردند.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 16 December 2022

 

بیش از ۴۳ هزار جلد کتاب به کتابخانه های همدان اهدا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: مردم فرهنگ دوست در شهرهای مختلف استان در سال جاری ۴۳ هزار و ۴۹۵ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کردند.

به گزارش تابناک همدان، عاطفه زارعی اظهار داشت: این تعداد کتاب در راستای پویش "اهدای کتاب، اهدای آگاهی" و با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتابخوانی، از سوی مردم استان همدان به نهاد کتابخانه ها اعطا شد.

وی تصریح کرد: کتاب‌های اهدا شده دارای موضوعات مختلف فرهنگی، ادبی، کتاب های تخصصی دانشگاهی، تکنولوژی، عمران، معماری، حسابداری، کودک و نوجوان است که می‌توانند به غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی استان کمک کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با توصیه به اینکه سازمان‌ها، مردم و خیرین می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های مطالعه شده خود را برای استفاده اعضا و عموم مردم هدیه کنند اظهار داشت: اهدای کتاب با هر تعداد و با هر کیفیتی نقش بسیار تاثیرگذاری در غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

زارعی، جهاد تبیین مهمترین رسالت کتابخانه ها دانست و افزود: ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه بین نوجوانان و جوانان یکی از مهمترین جلوه‌های جهاد تبیین و موثر در بصیرت‌بخشی است.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی ظرفیت فرهنگی بسیار عظیمی در سطح استان دارند و پس از آموزش و پرورش بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی استان و در مقیاس بزرگتر در کشور به حساب می‌آیند و در شهر، روستا و حتی عشایر خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، از انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خبر داد و اظهار داشت: این تفاهمنامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ کتابخوانی و شهادت و بهره‌گیری از ظرفیت های طرفین در جهت ارتقا شاخص‌های فرهنگی استان منعقد شد.

زارعی با تاکید بر اینکه بیشترین برنامه‌ها در کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود ادامه داد: تشریح فرهنگ دفاع مقدس و منش شهدا در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی کتاب محور در دستور کار کتابداران در هر کتابخانه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی همواره به دنبال ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی هستند گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی پاسداشت ارزش‌های ملی، دینی، حماسی، علمی، اجتماعی و سیاسی است تا به خوبی برای مردم تبیین شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه هر فردی که کتابخوانی را انتخاب می‌کند، در مسیر موفقیت قرار می‌گیرد و مکان‌های نامناسب را انتخاب نمی‌کند تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد که میزان مطالعه در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در حال افزایش است و با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها می‌توان اقدامات بیشتری انجام داد.

هم اینک استان همدان دارای ۱۱۸ باب کتابخانه‌ عمومی شامل ۷۱ باب شهری، ۴۶ باب روستایی و یک باب سیار شهری با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب است که به بیش از ۶۰ هزار عضو خدمات ارائه می‌دهد و نیز حدود ۳۰۰ نفر کتابدار مشغول فعالیت هستند./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار