سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از افزایش ۶۰۰ درصدی موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ 14 December 2022

دکتر سیدمحمد علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:وضعیت کرونا در خوزستان همچنان خوب و تعداد شهرهای زرد محدود بوده و اکثر مناطق در حالت آبی قرار دارند.

وی با اشاره به تغییرات هفتگی بیماری در استان افزود: موارد بیماری در هفته منتهی به ۱۸ آذرماه نسبت به هفته قبل از آن ۶۰۰ درصد و موارد بستری نیز ۳۰۰ درصد افزایش یافته است اگرچه تعداد آنها عدد بالایی نیست.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه احتمال موج بیماری در آینده نزدیک وجود دارد گفت: با توجه به اینکه در برخی از کشورهای اروپای شرقی و غربی و کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی و چین موارد بیماری به شدت افزایش یافته، باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا در ماه های آینده غافلگیر نشویم.

وی افزود: از طرفی اکنون مسابقات جام جهانی فوتبال را داریم که تعداد زیادی از هموطنان برای تماشای مسابقات به قطر سفر کرده اند لذا این احتمال وجود دارد که بعد از مسابقات با موجی از بیماری همراه شویم.

علوی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: میزان واکسیناسیون کرونا در خوزستان تفاوت چندانی نسبت به گذشته نداشته به گونه ای که اکنون ۸۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک نوبت، ۷۵ درصد نیز ۲ نوبت و ۳۶ درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: در استان استقبال چندانی از واکسن کرونا صورت نمی گیرد و یک نوع بی تفاوتی نسبت به بیماری ایجاد شده است. متاسفانه رعایت ماسک در جامعه و ادارات بسیار کاهش یافته و حتی در جلسات تعداد محدودی ماسک می زنند که خطرناک است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به اینکه چند ماه از زمان بروز موج در کشور و استان می گذرد، کم کم سطوح ایمنی افراد پایین تر آمده و افرادی که واکسن نزده اند بیشتر در معرض بیمای قرار می گیرند لذا به مردم توصیه می شود ضمن تکمیل چرخه واکسیناسیون، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در پایان گفت: در چند هفته اخیر هیچ مورد مرگی ناشی از بیماری کرونا در خوزستان نداشته ایم.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار