پروژه آبرسانی به ۳۴ روستای شهرستان ایذه با حضور مدیرعامل آبفا خوزستان کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 14 December 2022

محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل آبفا خوزستان در مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های آبرسانی به ۳۴ روستای شهرستان ایذه که امروز، ۲۳ آذرماه انجام شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴ روستای دهستان سوسن شرقی، پیان و هلایجان شهرستان ایذه از امروز آغاز شد؛ این پروژه از اولویت‌های مهم آبفا خوزستان در اجرای پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در خوزستان پروژه‌های محرومیت‌زدایی با همکاری سپاه پاسداران و قرارگاه کربلا اجرایی می‌شود و این پروژه نیز توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) اجرایی می‌شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط سپاه پاسداران و قرارگاه کربلا در حال اجرا است و پیمانکاران زیادی در تک تک شهرهای هدف با نظارت سپاه و مجموعه آب و فاضلاب خوزستان در حال کار هستند.

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم، مجموعه وزارت نیرو و آبفای کشور توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارند و در حال حاضر در شهرستان ایذه، باغملک و دزپارت، پروژه‌های آبرسانی با اعتبار بیش از ۸۳۲ میلیارد تومان در مرحله اجرا، تکمیل و یا در مرحله مناقصه هستند و این حجم بزرگ پروژه در دو سه شهرستان نشان از عزم دولت سیزدهم دارد.

کرمی‌نژاد به حل مشکلات آب روستاهای شهرستان ایذه اشاره کرد و گفت: برای آبرسانی به ۳۴ روستای ایذه ۶۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با اقطار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر اجرایی می‌شود و جمعیت تحت پوشش این طرح ۹ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: برای پایداری آب شرب روستاهای هدف ۱۰ باب مخزن ذخیره آب با احجام ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر احداث می‌شود و برنامه ساخت ۵ باب ایستگاه پمپاژ و بهسازی دو ایستگاه پمپاژ در دستور کار اجرایی این پروژه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پروژه‌های فعال آبرسانی در شهرستان ایذه افزود: در حال حاضر ۱۹ پروژه آبرسانی که شامل خط انتقال، حفر چاه و اصلاح شبکه است با اعتبار ۲۶۷ میلیارد تومان در حال اجرا و یا تکمیل شده است و دیگر پروژه‌ها در مرحله مناقصه هستند.

کرمی‌نژاد به پروژه بزرگ و مهم خط انتقال آبرسانی به دهدز اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه با سرعت در حال اجرا است و در حال حاضر ۷۰ درصد بخش خرید لوله تامین شده و این پروژه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت دارد و موانعی که در اجرای این پروژه بود برطرف شد. همچنین ۹ پروژه آبرسانی در شهر دزپارت با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی در خصوص پروژه‌های شهرستان باغملک گفت: در حال حاضر در شهرستان باغملک ۳۷ پروژه آبرسانی، حفر چاه، اصلاح شبکه و خط انتقال با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان در حال اجرا و یا تکمیل شده است و دیگر پروژه‌ها در مرحله مناقصه هستند.

مدیرعامل آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای خوزستان اجرا و یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان از آغاز دولت سیزدهم آبدار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار