مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا کنون هوای شهرستان کرمانشاه ٢٧ روز در حالت غیر استاندارد قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ 13 December 2022

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص میزان آلودگی هوا در ٩ ماهه سال جاری اظهار کرد: عمده آلودگی هوا و ورود ریزگردها که مرتبط با کانون های خارجی است در فصول گرم سال می باشد. 

وی افزود: ورود ریزگردها و آلودگی محیطی در فصول سرد سال در کلانشهرها عمدتا مربوط به مصرف مازوت است که از نیروگاه ها و برخی کارخانه وارد شهر شده و بر اثر تابش نور خورشید هم از بین می رود.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: در ٩ ماهه سال جاری شهرستان کرمانشاه ٢٧، روز اسلام آباد غرب ١٣ سرپل ذهاب ١١۴، قصر شیرین ٧۶، پاوه ٢٧ و  کنگاور ٢۵ روز در شرایط آب و هوایی غیر استاندارد قرار داشتند.

وی گفت: از این تعداد شهرستان کرمانشاه ٢۵ روز در حالت هشدار ٢ روز در بحران و شهرستان اسلام آباد غرب ١٢ روز در هشدار و ١ روز بحرانی بوده است.

جلیلیان تصریح کرد: شهرستان سرپل ذهاب ٨٨ روز هشدار، ۵ روز اضطرار و ٢١ روز در حالت بحران قرار داشته، قصر شیرین هم ۵٣ روز در حالت هشدار، ١ روز اضطرار و ٢٢ روز بحرانی بوده است.

وی تاکید کرد: از تعداد روزهای غیر استاندارد پاوه ٢۶ روز در حالت هشدار، ١ روز اضطرار و در شهرستان کنگاور ٢٣ روز هشدار، یک روز اضطرار و یک روز هم بحرانی بوده است  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار