معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:طرح شبکه جمع آوری فاضلاب با هدف جلوگیری از ورود فاضلاب خام به رودخانه کارون در ۱۷ شهر این استان با اعتباری بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 10 December 2022

به گزارش ایرنا فرزان عباسیان شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح فاضلاب در ۴۶ جبهه کاری در شهرهای مختلف خوزستان در حال اجرا می باشد اظهار داشت: اقداماتی در ۲ بخش سامانه‌های جمع آوری و دفع فاضلاب و تصفیه خانه ها برای کاهش فاضلاب ورودی به کارون در دست اجرا می باشد.

وی افزود: احداث پنج هزار و ۸۰۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، ماهشهر ، بندر امام خمینی (ره) ، بهبهان، دزفول، شوشتر، ایذه، مسجد سلیمان، شوش، اندیمشک، رامهرمز، سوسنگرد، هویزه، بستان و رفیع با۸۵ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و ادامه دارد.

عباسیان اظهار داشت: با وجود تخصیص اعتبارات ۸۵ هزار میلیاردی ریالی به طرح های فاضلاب ۱۷ شهر دارای موافقتنامه و بخش مسکن مهر در سح استان و تنگناهای مالی موجود از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۷ کیلومتر خطوط فرعی ، اصلی ، انتقال و انشعاب فاضلاب در استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۲ باب ایستگاه پمپاژ در شهرهای شادگان و بندر امام خمینی در هفته دولت افتتاح و وارد مدار بهره برداری شد و عملیات احداث ۶ ایستگاه پمپاژ دیگر نیز در شهرهای ماهشهر ، بندر امام خمینی ، اندیمشک و منطقه مسکن مهر امیدیه آغاز شده است.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان، طول شبکه فاضلاب در مدار بهره برداری را سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر و تعداد مشترکان فاضلاب در استان خوزستان را ۲۹۷ هزار فقره و درصد بهره مندی شهروندان خوزستانی از خدمات فاضلاب را ۳۹ درصد اعلام کرد.
عباسیان با بیان اینکه متوسط میزان بهره مندی از خدمات فاضلاب در سطح کشور ۵۲ درصد می باشد تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز ، در یک بازه زمانی سه ساله تا پایان سال ۱۴۰۳ انتظار می رود درصد پیشرفت فیزیکی طرح های فاضلاب از ۵۸ به ۷۵ درصد و میزان بهره مندی شهروندان خوزستانی از شبکه فاضلاب از ۳۹ به ۶۵ درصد افزایش یابد.
وی افزود: در راستای استفاده از فن آوری و ایده های جدید و پیشرفته شرکت های دانش بنیان در سطح کشور ، طرح افزایش ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب شهر بهبهان از ۲۵۰ متر مکعب در شبانه روز به ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز عملیاتی شد و تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجرا است و پیش بینی می شود با اجرای کامل طرح تا پایان سال جاری بیش از ۶ هزار مشترک از خدمات پیشرفته فاضلاب بهره مند شوند.
عباسیان، خرید و نصب سه واحد پکیج تصفیه به ترتیب با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ ، یکهزار و ۲۰۰ متر مکعب در شهرهای آبادان ، رفیع و هفتکل با ۲ شرکت دانش بنیان ، احداث ۲ دستگاه پکیج به ظرفیت مجموع ۴۰۰ مترمکعب در بخش مسکن مهر شهر رامشیر و احداث پکیج در شهر مسجدسلیمان با ظرفیت ۲ هزار متر مکعب در روز را از دیگر پروژه های در دست اجرای بخش فاضلاب در استان خوزستان نام برد.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان با تاکید بر اینکه خطوط دفع فاضلاب صرفا برای همین موضوع طراحی و اجرا گردیده اند و توانایی دفع آب های سطحی را ندارند، ادامه داد: شرکت آبفا خوزستان به منظور تسهیل و تسریع در دفع رواناب خصوصاً هنگام بارش ، نسبت به افزایش ظرفیت ایستگاه های پمپاژ فاضلاب تاثیرگذار به میزان بیش از ۲ برابر ظرفیت اسمی آنها اقدام کرده است.
در استان خوزستان بالغ بر یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر از شبکه فاضلاب بهره مند هستند.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار