معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تخصیص اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه در جهت تامین رفاه درمانی بیماران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 04 December 2022

دکتر سید سعید آزنده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در بیمارستان‌های آموزشی، درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تجهیزات لید پیس و پیس میکر(باتری برای بخش آنژیوگرافی) برای بخش‌های آنژیوگرافی و صافی دیالیز برای بیماران دیالیزی خریداری شد که این صافی‌ها نیاز یک سال خوزستان را برای بیماران دیالیزی درتمام بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه در استان تامین می کند.
وی افزود: با افزایش تخت‌های بستری اطفال و نوزادان و نیاز این بخش‌ها به دستگاه ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی برای نوزادان)، ۳۰ دستگاه ونتیلاتور برای خوزستان اختصاص یافت و اکنون ۱۵ دستگاه تحویل گرفته شده که بر اساس نیازبه ویژه بین بیمارستان های ابوذر، سینا، طالقانی و امام خمینی (ره) اهواز توزیع خواهد شد.

تامین دستگاه پت اسکن برای نخستین بار در خوزستان
آزنده ادامه داد: دستگاه اسپکت سی تی و پت اسکن نیز برای بیمارستان گلستان اهواز نیز تامین شده و به زودی مراحل نصب این دستگاه‌ها در این بیمارستان انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش دستگاه پت اسکن در خوزستان وجود نداشت و بیماران باید راهی شیراز، تهران و کرج می شدند. پت اسکن برای تشخیص نفوذ بیماری سرطان، مشکلات قلبی، اختلالات مغزی و مشکلات سیستم عصبی استفاده می شود.
اسپکت سی تی تصویر دوبعدی و پت اسکن تصویر سه بعدی می دهد؛ سی تی اسکن معمولی کل بدن پنج تا ۱۰ دقیقه زمان می برد اما تکمیل اسکن به روش پت ۲ تا چهار ساعت زمان نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار