ناظر گمرکات خوزستان از تشکیل ۴۵۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در ۷ ماهه نخست امسال در گمرکات خوزستان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها از نظر ارزشی ۳۶۰ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 03 December 2022

بهروز قره‌بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۷ ماهه امسال ۴۵۳ پرونده کالای قاچاق و ارز در گمرکات خوزستان تشکیل و برای صدور احکام مربوطه به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با ارائه آمار مقایسه‌ای در خصوص قاچاق کالا و ارز افزود: ارزش پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در گمرکات خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۰ درصد و از لحاظ ارزش ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه کالاهای قاچاق تا زمان تعیین تکلیف در مراجع قضایی در توقیف گمرکات هستند، گفت: ارزش کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در گمرکات خوزستان در ۷ ماهه امسال، ۲ هزار و ۴۰۹ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال بوده است.

قره‌بیگی عنوان کرد: بیشترین پرونده‌های قاچاق کالا با ارزش بالا در گمرکات خوزستان مربوط به گمرک خرمشهر با ۴۵ پرونده به ارزش ۲ هزار و ۴۴ میلیارد ریال است. گمرک اهواز با ۳۰۵ پرونده به ارزش ۲۷۴ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال در رتبه دوم و گمرکات آبادان و بندر امام خمینی(ره) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان نیز به صورت جداگانه و مستقل با پدیده قاچاق کالا در مرزهای زمینی و دریایی خوزستان مبارزه می‌کنند و گمرکات نیز بر این امر ناظر و در حال مبارزه با این پدیده است.

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه خوزستان بیشترین تعداد ادارات کل گمرک را در کشور دارد، گفت: علی رغم گستردگی مرزهای زمینی و دریایی و فراوانی مبادی ورودی و خروجی در خوزستان اما نظارت بر ورود و خروج کالا با تمام توان در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار