مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از علل اشتغال غیربومی ها در استان می گوید؛
صفایی هشدار داد: احتمال این وجود دارد که در آینده نزدیک در کل کشور با بحران فارغ التحصیل های بی کار مواجه شویم.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 08 October 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ هوشمند صفایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در سومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خوزستان که عصر چهارشنبه ۱۵ مهرماه ۹۴ در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: علیرغم مشکلاتی که در سال گذشته داشتیم با بخش نامه های اجرا شده تحول بسیار خوبی را در حوزه اشتغال شاهد هستیم.

صفایی افزود: اولین بخشنامه حمایت از کالای تولیدی در استان و پس از آن یک پارچه کردن موضوع اشتغال از طریق کار با استفاده از مشوق های قانونی، توانستیم با هماهنگی سازمان تامین اجتماعی روند فعال کردن ماده ۸۰ قانون برنامه ۵ ساله پنجم را انجام دهیم.

وی افزود: این ماده کارفرمایانی را که از طریق مراکز غیر دولتی کاریابی نیرو بگیرند کمک می کند تا از پرداخت بیمه سهم کارفرما معاف شوند.

وی عنوان کرد: اشتغال به دو بخش مزدبگیری و غیرمزد بگیری تقسیم می شود. در بخش مزد بگیری ۳۳ درصد افزایش و در بخش غیر مزد بگیری حدود ۶۲۸۱ فرصت شغلی به کاریابی ها معرفی شدند که متاسفانه از این تعداد تنها ۲۸۲۶ نفر واجد شرایط بودند.

صفایی ادامه داد: با وجود این اقدامات در استان با پدیده ای ناخوشایند مواجه شدیم و آن آموزش ندادن به نیروها متناسب با کار آنان توسط مراکز عالی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: عموماً کسانی که در استان از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند به دلیل مطابق نبودن رشته تحصیلی آنان با شرایط استان، فاقد بازار کار هستند.

صفایی افزود: بعضی از افراد جویای کار که ثبت نام کرده اند عموماً فاقد هرگونه مهارتی هستند.

وی در رابطه با پروژه بیدبلند گفت: در این پروژه حدود ۳ هزار نیرو نیاز است که در بهبهان چنین نیروهایی وجود ندارد و مدارک موجود با بازار کار متناسب نیست و همین امر دلیل جذب نیروی غیربومی می شود.

صفایی هشدار داد: احتمال این وجود دارد که در آینده نزدیک در کل کشور با بحران فارغ التحصیل های بی کار مواجه شویم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: سال گذشته طبق آماری که در اختیار داریم حدود ۱۸ درصد از آنچه سهم استان برای خود اشتغالی و مشاغل خانگی بوده از طریق بانک ها پرداخت شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار