مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: حدود ۶ هزار و ۴٠٠ تن نهاده دامی با ارز ترجیحی برای عشایر استان در نظر گرفته شده که ۴٠٠٠ تن از آن توزیع شده و ٢۵٠٠ تن دیگر در شرف توزیع است.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 22 November 2022

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به فصل کوچ عشایر، عشایر استان اکنون در حال کوچ هستند، در طول کوچ خدمات مختلفی به عشایر ارائه می دهیم، حدود 6 هزار و 400 تن نهاده دامی با ارز ترجیحی و همان قیمت سابق به عشایر ارائه می شود که 4 هزار تن از آن توزیع شده و 2500 تن از آن هم در شرف توزیع است.

وی افزود: این نهاده دامی باید میان عشایر توزیع شود و در بحث آبرسانی هم عشایر منتظر اولین بارش بودند و اکنون در حال کوچ هستند و آبرسانی سیار هم 3 الی 4 روز دیگر آغاز می شود، توزیع آرد هم بین عشایر انجام می شود.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به ارائه سوخت فسیلی و نفت سفید به عشایر تصریح کرد:
معمولا تمام دام های عشایر قبل از کوچ با هماهنگی اداره کل دامپزشکی واکسینه می شود.

وی به حفظ امنیت عشایر در طول مسیر کوچ که از طریق هماهنگی با مراجع ذیربط صورت می گیرد، یادآور شد: تامین امنیت عشایر از آغاز کوچ تا هنگام استقرار تامین می شود.

وی با اشاره به کوچ عشایر که به دو صورت سنتی و ماشینی، انجام می شود، خاطر نشان کرد: عشایری که کوچ سنتی دارند کوچ خود را آغاز کرده و موج کنندگان ماشینی، سپس کوچشان را آغاز می کنند، طول مسیر کوچ بین 30 تا 45 روز است، اگر چه امسال نسبت به سال قبل به دلیل عواملی همچون خشکسالی کمتر کوچ می کنند.

به گفته رضایی کوچ برخی در سرپل ذهاب و قصر شیرین و در مناطق گرمسیری صورت می گیرد، حدود 1000 خانوار هم بین استانی کوچ کرده و به استان های خوزستان ایلام و لرستان کوچ می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار