مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در سال جاری یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن انواع کالای اساسی خوراکی از بندر امام خمینی حمل شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 21 November 2022

به گزارش خبرگزاری مهر، امید جهان نژادیان با اعلام این خبر که خوزستان پرچمدار خرید تضمینی گندم کشور در ۱۰ سال گذشته است، افزود: برنامه‌ریزی خرید تضمینی گندم توسط این اداره کل از آذرماه طی ۶ گام صورت می‌گیرد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: تا ۲۸ آبان ماه سال جاری ۳۴ کشاورز برای کشت قراردادی در وسعت یک هزار و ۳۴۶ هکتار گندم در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: از ۲ هزار و ۸۸۷ سفته سال گذشته که از کشاورزان برای کشت قراردادی اخذ شده بود ۲ هزار و ۱۵۷ سفته بازگردانده شد.

جهان نژادیان تصریح کرد: یک میلیون و ۳۶۱ هزار تن گندم معمولی و ۴ هزار و ۴۹۷ تن گندم دوروم در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

وی با بیان اینکه ۹۸ سیلو کار ذخیره‌سازی گندم را بر عهده دارند، اظهار کرد: خرید کلزا از ۱۸ هزار تن در سال ۹۶ به ۱۰۱ هزار تن در سال ۱۴۰۰ رسید و در سال جاری با وجود مشکلات بیش از ۷۸ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شد.

جهان نژادیان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۵ فروند کشتی با ۳ میلیون و ۲۲۹ هزار تن محموله کالای اساسی وارد بندر امام خمینی و به صورت ریلی و جاده‌ای در کشور توزیع شد، ادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۸۶۲ تن محموله اقلام اساسی به بندر وارد و یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن آن حمل شده است.

وی، غیر استاندارد و روباز بودن مراکز تعاون روستایی، رعایت نشدن فاصله منطقی برای دستورالعمل خرید تضمینی با سیلوهای استاندارد، نبود توانایی نگهداری از لحاظ کمی و کیفی به مدت یک ماه، رقابت در تحویل گندم از کشاورزان در خصوص افت مفید و غیر مفید و پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان در زمان مقرر را عمده مشکلات این بخش دانست.

برچسب ها: کالای اساسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار