مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: کودکان به رقم سن پایین در صورت فراگیری آموزش های موثر و مناسب با محوریت حفظ محیط زیست می توانند نقش یک آموزگار و معلم را در حوزه محیط زیست برای بزرگسالان ایفا کنند.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 07 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام،مازیار سلیمان نژاد اظهار کرد: آموزش های زیست محیطی به کودکان در سنین پایین عاملی بازدارنده برای تخریب محیط زیست از سوی بزرگسالان می شود.

وی توضیح داد: تجربه ثابت کرده است، بزرگسالان به تذاکرات کودکان و افراد کم سن و سال بیشتر توجه و عمل می کنند، و در برابر حرف و خواسته بچه ها بیشتر حرف شنوی دارند تا افراد بزرگسال.

وی با اشاره به روز ملی کودک و محیط زیست یادآورشد: نامگذاری یک روز به این عنوان بیانگر لزوم تبیین اهمیت حفظ محیط زیست به کودکان است به گونه ای که این گروه از افراد جامعه از همان کودکی تا بزرگسالی درک درست و صحیحی نسبت به صیانت از محیط زیست شهری و طبیعی خود داشته باشند.

سلیمان نژاد افزود: در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست به تناوب با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و مهد های کودک اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی متناسب با سن و سطح درک و فهم کودکان می کند.

وی گفت: در این کلاس ها موضوعات مختلفی چون عدم شکار حیوانات، پاکیزه نگهداشتن محیط زیست شهری و طبیعی، جلوگیری از ریختن زباله و آشغال در این محیط ها، عدم قطع درختان و مواردی متناسب با حفظ محیط زیست و طبیعت به کودکان آموزش داده می شود.

وی درپایان ضمن تاکید بر آموزش های مختلف، متنوع و جذاب با محوریت فرهنگ سازی زیست محیطی در میان کودکان، از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع حفظ محیط زیست و بازدید کودکان از موزه تاریخ طبیعی استان به مناسبت روز جهانی کودک و محیط زیست خبر داد.

16 مهر ماه برابر با هفت اکتبر به نام روز جهانی کودک نامگذاری شده که در کشور ایران این روز به نام روز ملی کودک و محیط زیست نیز ثبت شده است. / ز
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار