استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: صنایع استان موظفند برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوای ناشی از ریزگردها، از سوخت پاک استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 28 October 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان با اشاره به لزوم کاهش آلاینده‌ها و هوای سالم‌تر بر تلاش همگان در این راستا تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود ریزگرد‌ها در بخش‌هایی از سال در استان، صنایع استان باید بر اساس برنامه ریزی از سوخت پاک استفاده و از تشدید چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

وی افزود: دارا بودن هوای سالم یکی از نیاز‌های صروری مردم استان است و باید صنایع در همین راستا فعالیت و این نکته مهم را مورد توجه قرار دهند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: شرکت گاز موظف است سوخت پاک را برای تمامی صنایع استان تامین و از سوخت مازوت به عنوان یک سوخت جایگزین، تنها در شرایط اضطراری و ویژه استفاده شود همچنین ضوابط مصرف سوخت مایع توسط دستگاه‌های ذیربط در یک برنامه زمان بندی شده در طول سال مشخص و بر اساس آن عمل شود.

وی هرگونه قطع گاز صنایع را نیازمند طرح در کمیسیون هوای پاک استان دانست و گفت: سپس در صورت لزوم این مورد تایید شود. تصمیمات حوزه سوخت و انرژی باید با توجه به نیاز‌ها و شرایط استان و توسط مدیران استانی ادارات برق، گاز و شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی اتخاذ و اجرایی شود.

امیری مقدم تاکید کرد: تصمیمات این حوزه به شکل مستقیم با تولید، اشتغال و محیط زیست کرمانشاه مرتبط است و نباید بدون توجه به این موارد و از طریق مرکز انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار