مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ظرفیت ارسال گاز‌های مشعل به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به زودی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 21 October 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد کاهکش در نشست با مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تأمین مقدار ۷۰۰ میلیون فوت مکعب از خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، نقشی مهمی در زنجیره تولید و خلق ثروت برای کشور دارد.

 

وی به نقش اصلی و کلیدی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تأمین گاز، خوراک اصلی  پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اشاره کرد و ادامه دادت: هم اکنون همکاری سازنده ای بین مجتمع های پالایشگاهی ۹۰۰ و ۱۲۰۰ برای تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف توسعه پایدار برقرار است که با توجه به فصل پیش رو این همکاری بیشتر خواهد شد.

 

کاهکش بیان کرد: در حال حاضر و به منظور افزایش این ظرفیت و تأمین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تلاش است تا ظرفیت گاز ارسالی در آینده نزدیک افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: به منظور افزایش ظرفیت و تأمین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، اداره تعمیرات اساسی  این شرکت در تلاش است، تعدادی از قطعات مورد نیاز مجتمع‌های پالایشی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ را تأمین و تعمیر کنند تا با برطرف شدن موانع  ظرفیت ارسالی نیز در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.

 

کاهکش ادامه داد: نفت تولیدی در شرکت نفت و گاز گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه‌خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار سرانجام برای صادرات  به سمت پایانه خارک هدایت می‌شود.

 

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط مناطق نفت خیز را در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر راهبری می کند.

 

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۶ مخزن در مدار است که عمده تولید نفت از مخازن گچساران ، بی بی حکیمه و رگ سفید-۲ است.

 

مخازن بینک، گلخاری، نرگسی، چلینگر، پازنان-۲، منصور آباد، سیاهمکان، گرنگان، سولابدر، ‌چهاربیشه، رودک، کیلورکریم و خاییز نیز به ترتیب چهارمین تا شانزدهمین مخازن در مدار این شرکت محسوب می شوند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار