رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سعی ما این است از مهاجرت‌های بی‌مورد به قم جلوگیری کنیم،گفت: اولین نیاز انسان‌ها آب و انرژی است که متاسفانه در استان قم با مشکلات متعددی در این زمینه‌ها مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 20 October 2022

به گزارش تابناک قم، محمدحسن نامی در جلسه ستاد مدیریت و پیشگیری از بحران استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری  برگزار شد، با اشاره به اینکه برداشت بی‌رویه آب‌های زیر سطحی نگرانی‌هایی را به وجود آورده است، اظهار کرد: بیشترین نگرانی‌های ما در این حوزه نسبت به استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه سعی ما این است از مهاجرت‌های بی‌مورد به قم جلوگیری کنیم، مطرح کرد: اولین نیاز انسان‌ها آب و انرژی است که متاسفانه در استان قم با مشکلات متعددی در این زمینه‌ها مواجه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه مشکل آب یک مشکل سراسری در کشور و جهان است، عنوان کرد: اجرای طرح آمایش زمین یک موضوع مهم در سطح ملی است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ تعادل میان فضای جغرافیایی و تعداد ساکنین در این فضا بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: عدم تعادل در این بخش منجر به عدم تعادل در سایر بخش‌های جامعه می‌شود.

نامی با اشاره به اینکه اجرای طرح آمایش بر حفظ این تعادل تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: اگرچه کشور ما از نظر وسعت وضعیت خوبی دارد، ولی در حوزه پراکندگی جمعیت با مشکلاتی مواجه هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار