بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 07 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

حاشیه‌های جلسه امروز استیضاح آخوندی

نشست امروز مجلس شورای اسلامی به بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی اختصاص داشت که در نهایت نمایندگان به استیضاح رأی منفی دادند.

زنگ آغاز جلسه علنی امروز مجلس دقایقی بعد از ساعت 8 به صدا درآمد تا سومین نشست پارلمان نهم برای استیضاح یک عضو کابینه یازدهم آغاز شود.
 
پیشتر نمایندگان به استیضاح وزیر علوم رای مثبت داده بودند و با استیضاح دیگر وزیر آموزشی دولت یعنی علی اصغر فانی مخالفت کرده بودند.
 
آخوندی همراه با جهانگیری به صحن آمد تا استیضاح وزیر که به نظر می‌آید باز هم بر صندلی وزارت تکیه خواهد زد آغاز شود. در این روزها نمایندگان درگیر «برجام» و «فاجعه منا» هستند و همین باعش شده تا وزیر دولت با خنده و آرام وارد صحن مجلس شود. شاید رئیس جمهور هم این تصور را داشت که عضو کابینه‌اش را برای حضور در جمع نمایندگان همراهی نکرد.
 
البته هنوز پای آخوندی و جهانگیری به صحن باز نشده که نمایندگان با کاغذهایی در دست به سراغشان می‌روند. در همان ابتدا وزیر را دوره می‌کنند و کار به جایی می‌رسد که لاریجانی رئیس مجلس چندین بار تذکر می‌دهد که «نمایندگان سرجای خود بنشینند»؛ البته این بار تذکر رئیس مجلس به دولتی‌ها هم می‌رسد و از آنها هم می‌خواهد که در صندلی خود حضور یابند.
 
مخالفان، گام نخست استیضاح را برمی‌دارند و به پشت تریبون می‌روند و یک به یک حرف‌هایشان را می‌زنند.
 
نوبت به رسایی که می‌رسد خود وارد عمل شده و از نمایندگان می‌خواهد که حلقه دور جهانگیری و آخوندی را شکسته و سرجایشان بنشینند.
 
وی که مدتی از حضورش در جایگاه ناطق می‌گذرد سخنش آغاز نکرده تا مطمئن شود نمایندگان به دور دولتی‌ها جمع نشده‌اند؛ وقتی رسایی می‌بیند که نمایندگان همچنان به گرد وزیر جمعند، اینبار از نمایندگان نام می‌برد و می‌گوید «مخالفان که حرف می‌زنند، برخی شلوغ می‌کنند»، کار به اینجا که می‌رسد لاریجانی واکنش نشان می‌دهد «آقای رسایی! متهم نکنید که باز بحث درست شود.»
 
رسایی در میانه موافقتش با خداحافظی آخوندی از وزارت راه می‌‌خواهد فیلمی که در اختیار مجلس گذاشته در صحن به نمایش درآید.
 
فیلم مستندی است درباره مشکلات مردمی که برای مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند و امروز مسکن مهر با آنها بی‌مهری می‌کند.
 
گویا به این بخش فیلم که می‌رسیم، وزیر خنده‌اش می‌گیرد زیرا رسایی می‌گوید‌: «آقای آخوندی! میخنده.... آقایان این فیلم مشکلات مردم حوزه انتخابیه شماست... آقای آخوندی! از اینها قسط می‌گیرد اما کاری نمی‌کند... اینها هر روز مقابل مجلس تجمع می‌کنند و جلوی ما را می‌گیرند و تاکید دارند که مشکل هست....»
 
رسایی که این حرف‌ها را می‌زند فیلم هم به داخل خانه نیم ساخته رسیده که یک مرد میانسال که چهره‌اش شطرنجیست گلایه می‌کند از پولی که برای مسکن مهر داده اما خانه‌ای تحویل نگرفته!
 
فیلم قطع می‌شود، رسایی باز هم دلیل می‌آورد که وزیر باید استیضاح شود... مجددا می‌خواهد که فیم را پخش کنند، اینبار فیلم صدا ندارد، همین کافیست تا نماینده تهران بگوید «مجلس دچار مریضی شده»
 
البته «مسکن مهر مزخرف است»، رسایی این را می‌گوید و از وزیر راه و شهرسازی که دیگر نمایندگان کمتری در اطرافش هستند، می‌پرسد آیا این حرف درست است!؟ رسایی می‌گوید شما مگر قول نداده‌اید که مسکن مهر را تمام کنید، پس چه شد قولتان؟!‍
 
رسایی به انتها که می‌رسد آدرس خانه‌اش را می‌دهد و می‌گوید «بعنوان یک نماینده یک واحد 140 متری در خیابان مجاهدین اسلام دارم»، آنگاه از وزیر می‌خواهد که بگوید خانه‌اش کجاست؛ آخوندی دست روی صورتش می‌گذارد تا نشان دهد آدرس خانه‌اش را خواهد گفت اما وقتی پشت تریبون رفت دیگر حرفی از خانه‌ به میان نیاورد.
 
رسایی از جایگاه ناطق پایین می‌آید و کوچک‌زاده بالا می‌رود. وی همان ابتدا به سراغ هشتگرد می‌رود و خاطره‌ای می‌گوید از بودجه‌ای که برای آسفالت مسکن مهر هشتگرد هزینه نمی‌شود اما مسیر راه ویلای اسحاق جهانگیری را آسفالت می‌کند.
 
بعد هم دست می‌گذارد روی مدرک آخوندی؛ «شما پس از سال‌ها اشتغال در وزارتخانه‌ها برای جبران خدمات‌تان با بودجه وزارت نفت برای تحصیل به انگلستان اعزام شدید»، البته وزیر این شبهه را هم بی پاسخ می‌گذارد.
 
نوبت به وزیر می‌رسد، آخوندی که بنظر از ابقای خود مطمئن است کمتر به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد و بیشتر از 2 سالی می‌گوید که به ساختمان نقره‌ای آفریقا رفته است.
 
مخالفان استیضاح هم عطشی برای نطق ندارند و از میانشان فقط آرامی و باهنر نمایندگان بندرعباس و تهران از دلایل مخالفتشان می‌گویند.
 
حال نوبت به آراء می‌رسد که آینده وزارت راه را تعیین کنند؛ در نهایت وکلای ملت با  72 رأی موافق، 175 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 252 آرای مأخوذه، مجدداً به آخوندی رای اعتماد می‌دهند تا سومین استیضاح، رای مثبت اخذ نکند و وزیر، وزیر باقی بماند.

شکنجه فجیع زن سوری به دست داعش

یک زن سوری رهایی یافته از بند داعش، واقعیات وحشتناک شکنجه این گروه را افشا کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تایمز،  ام عبدو 30 ساله، بیوۀ یکی از معارضان سوری است که 3 فرزند دارد و هنگامی که زنانِ داعشی متوجه شدند که شوهرش، در جنگ با عناصر داعش در حلب کشته شده است، به انواع مختلف او را شکنجه کردند.

ام عبدو به روزنامه تایمز گفت: شوهرم در درگیری های اوائل سال 2013، هنگام جنگ با داعش کشته شد، اما کسی این موضوع را نمی دانست؛ تا این که یک ماه پیش این موضوع فاش شد و داعشی ها به همین بهانه مرا به زندان زنان بردند و انواع شکنجه را در حق من روا داشتند.

ام عبدو، برای شکنجه، به ساختمان بنیاد هنر که داعشی ها آن را به زندان زنان تبدیل کرده اند، منتقل شد و او  به دست زنانی چچنی  شکنجه شد.

ام عبدو گفت: آن ها در شکنجه ام، از هیچ کاری فروگذار نکردند، ابتدا کیسه ای روی سرم گذاشتند و تا حد خفگی پیش بردند آن گاه با کمربندهای میخ دار تا می توانستند مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند.

وی تأکید کرد که شکنجه گران ذغال های افروخته را بر روی بدنش می گذاشتند، تا جایی که درد از پوست به استخوانش می رسید.

ام عبدو پس از تحمل شکنجه ناچار شد اطلاعاتی درباره همسران عناصر مسلحِ غیرداعشی افشا کند. در حالی که ام عبدو منتظر اجرای حکم اعدام بود، ساختمان مجاور زندان، هدف قرار گرفت و ویران شد و ام عبدو توانست از این فرصت استفاده کرده و فرار کند. وی به کمک یکی از دوستان شوهرش به ترکیه گریخت.

واکنش آیت‌الله‌مکارم به تعطیلی درس آیت‌الله‌جوادی

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: به خاطر چند نفر نباید درس یک مرجع تقلید تعطیل می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، عصر امروز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، به حضور چند تن از مخالفان دولت به بهانه توافق هسته‌ای در مسجد اعظم قم که باعث تعطیلی درس آیت الله جوادی آملی شد، واکنش نشان داد و گفت: باید مسئله قم سریع‌تر جمع می‌شد.

وی افزود: نباید به خاطر حفظ یک شأن و جایگاه، شأن بالاتری چون شأن مرجع تقلید خدشه‌دار شود.


گلشیفته فراهانی باز هم ازدواج کرد/ کبوتر با کبوتر، باز با باز!(+ تصاویر)


گلشیفته فراهانی بار دیگر برای مطرح کردن خود در رسانه ها و اذهان مردم، شاهکار جدیدی را خلق کرد.

گلشیفته فراهانی با نام شناسنامه ای «رهاورد فراهانی» بازیگری که در سال87 به دلیل ایفای نقش در فیلم‌های سیاه و زیرزمینی از کشور متواری شد، چند صباحی است که برای پذیرفته شدن در سینمای مغرب زمین به فرهنگ برهنگی متمسک شده است تا شاید بتواند نظر کمپانی‌ها و کارتل‌های هالیوودی را جلب کند.

در جدیدترین اقدام که توسط این بازیگر  صورت گرفته است، شایعاتی مبنی بر ازدواجش با کامبیز حسینی مجری اخراجی برنامه پارازیت VOA بر سر زبان ها افتاده است و تصاویری مرتبط در این زمینه نیز در شبکه های اجتماعی مختلف دست به دست می چرخد.

شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر


همچنین فیلمی از پارتی شبانه گلشیفته فراهانی با حضور کامبیز حسینی و شنبه نقیب زاده منتشر شده است تا این شایعه پر رنگتر جلوه دهد.

شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر

چرایی شایعه پراکنی درباره ازدواج گلشیفته و کامبیز حسینی؟!


گلشیفته فراهانی که به امید سوپراستار شدن به خارج از کشور رفت، تنها در فیلم های درجه چندم نقش هایی کوچک را عهده دار شد و نتوانست به آرزوی خود دست یابد به همین علت هر از چند گاهی با جنجال آفرینی و یا برهنه شدن، در تلاش است تا خود را مطرح کند.

همچنین، کامبیز حسینی مجری پارازیت با رفتار غیراخلاقی و تهدید ، قصد تجاوز به یک دختر در آمریکا را داشته؛ او حتي کارت شناسایی خود را نیز به آن دختر نشان داده بود .اما از طرف آن دختر با شکایت در دادگاه فدرال آمریکا مواجه شد که افشای این فساد اخلاقی و مواردی از این دست سبب شد تا این مجری تلویزیونی حتی از صدای آمریکا نیز بایکوت شود.

این دو نفر که برای بازگشتن به صدر اخبار و مطرح شدن مجدد راهی را نمانده بود که امتحان کنند، دست به دامان شایعه ازدواج خود شدند تا بتوانند در خبرها خودی نشان دهند.و بعد از کمی جستجو متوجه می شویم دیگر چنین پستی وجود ندارد و ظاهرا این پست ها پاک شده است.

شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر
صفحه اینستاگرام گلشیفته فراهانی

شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر
صفحه اینستاگرام کامبیز حسینی

پیش از این کامبیز حسینی با انتشار عکسی از خود و گلشیفته، از برگزاری تور بازدید از استودیوی پولیتیک برای این بازیگر خبر داد، تا نشان دهد ارتباط نزدیکی با هم دارند.

شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر
 

تصاویر منتشر شده از ازدواج گلشیفته فراهانی و کامبیز حسینی در شبکه های اجتماعی!

شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر

شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر

شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر


گفتنی است؛ ژانویه 2012 بود که وب سایت فرانسوی "مادام لا فیگارو" فیلم کوتاهی را از برهنه شدن گلشیفته فراهانی به همراه هفت بازیگر دیگر غربی بر روی خروجی خود قرار داد؛ اقدامی که در داخل کشور با واکنش‌های زیادی همراه بود و همه طیف‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور با هر طرز فکر و دیدگاهی به تقبیح عمل منافی عفت گلشیفته فراهانی پرداختند.

اما گلشیفته فراهانی که گویا برای جاافتادن در سینمای غرب راه دیگر جز بهره گیری از ویژگی‌های ، بار دیگر در مقابل دوربین عکاسان مد برهنه شده است تا ثابت کند هنر منحط و اروتیک مغرب زمین صرفا پناهگاهی برای هنرمندنماهایی همچون او است.

مجله "ایگوئیست" فرانسه در جدیدترین شماره خود، عکس تمام برهنه‌ای را از گلشیفته فراهانی در صفحه نخست خود به چاپ رسانده است و وب‌سایت "فیگارو" نیز به بازنشر این تصویر شنیع و ضداخلاقی پرداخته است.


شاهکار جدید گلشیفته فراهانی+ تصاویر

البته فراهانی در تابستان دو سال گذشته در مصاحبه با نیویورک تایمز، خبر از برهنه شدن خود در مقابل لنز دوربین "پائولو راورسی" عکاس مد فرانسوی داده بود؛ و گویا تصاویری که به تدریج در نشریات غربی منتشر می‌شود حاصل همان عکس‌ها است.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که گلیشفته فراهانی در مدت اقامت خود در اروپا، علاقه وافری را برای شرکت در میتینگ‌ها و شوهای سیاسی گروه‌های اپوزیسیون و ضدانقلاب از خود نشان داده است و همواره سعی کرده است در کنار اعمال ضد اخلاقی و منافی عفت، خود را بعنوان یک چهره مخالف نظام سیاسی و تابو شکن معرفی کند.

تصاویر خانه دومین مرد ثروتمند جهان

چند رسانه‌ای > عکس - فرارو نوشت:«کارلوس اسلیم» میلیاردر مکزیکی و دومین فرد ثروتمند جهان است. او صاحب خانه‌ای به مساحت 1858 متر مربع در نیویورک است که قصد فروش آن را دارد.
 
خانه بزرگ و مجلل او در خیابان پنجم نیویورک قرار دارد که در ماه مه با قیمت 80 میلیون دلار به فروش گذاشته شد. این ساختمان زیبا، یا بهتر است بگوییم این کاخ باشکوه پنجمین ملک گران نیویورک است که در حال حاضر در بازار به فروش گذاشته شده است.
 
این ساختمان پنج طبقه و 25 اتاق دارد که شامل هشت اتاق خواب، 10 حمام و یک تراس رویایی برای مشاهده چشم‌انداز زیبای نیویورک است.
 

خانه دومین مرد ثروتمند جهان

خانه دومین مرد ثروتمند جهان

خانه دومین مرد ثروتمند جهان

خانه دومین مرد ثروتمند جهان

خانه دومین مرد ثروتمند جهان

خانه دومین مرد ثروتمند جهان

خانه دومین مرد ثروتمند جهان


دختر 10ساله که فرزندانش را اجاره‌ می‌دهد!

فاطمه دانشور گفت: این که یک کودک 10 ساله دو کودک به دنیا آورده است جای تاسف و تامل بسیاری دارد. او عنوان می‌کرد چون پدرش به زندان افتاده و مادرش از عهده مخارج برنیامده و به گرفتاریهایی دچار شده است کارش به اینجا رسیده پس چرا از خانواده مردی که به زندان می‌افتد حمایت نمی‌شود؟.

دانشور ادامه داد: متاسفانه هر روز شاهد تولد کودکان بی‌هویت هستیم که این آمار بیشتر می‌شود و برای آن راهکاری نداریم. کمیته امداد کجاست؟ کمیته امداد معتقد است از محرومان حمایت می‌کند اما به آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا نمی‌کند. باید کمیته امداد در ماموریت‌هایش بازنگری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درصد بالایی از کودکان کار اتباع افغانی هستند که مدارک هویتی ندارند گفت: در قوانین ضعف داریم و موضوع کودکان افغان دست به دست می‌شود. در شهرداری تهران هم کارهای بسیاری انجام شده اما شهرداری هم گرفتاریهای خاص خودش را دارد.

دانشور ادامه داد: وضعیت به گونه‌ای است که در یک دولت جرات نمی‌کنید درباره کودکان خیابانی سخن بگویید اما در دولتی این مسئله به جدیت بررسی می‌شود و اجازه صحبت هست. تضمینی وجود ندارد که در دولت‌های آینده هم بتوان درباره این موضوع صحبت کرد. به همین خاطر باید NGO ها تقویت شوند. امروز باید مراکزی چون کهریزک و محک شکل بگیرند تا مشکلات حل شود. باید برای کودکان کار و خیابان نیز NGOهای قوی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید مددکاران اجتماعی‌مان مداخله گر، متخصص و دارای قدرت باشند اظهار کرد: لازم است لایحه‌ای را به مجلس ببریم که در آن مددکاران ما قدرت مداخله داشته باشند. در کشورهای خارجی کارت مددکاری مانند کارت پلیس است و مددکاری اجتماعی باید به دل مدارس برود و پیگیری کند چرا یک صندلی خالی مانده و دانش آموز به مدرسه نمی‌رود؟.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حال حاضر منطقه‌ای چون کریم آباد زاهدان، مدرسه دخترانه ندارد. استان سیستان و بلوچستان احتیاج به نهضت مدرسه سازی دارد. در برخی شهرها هست که حتی جایی نیست که کودکانشان را واکسینه کنند. نامه‌های بسیاری به دستم می‌رسد مبنی بر اینکه خانواده‌های افغانی پول ثبت نام فرزندشان را ندارند و حتی نمی‌توانند 300 هزار تومان پرداخت کنند و از ما می‌خواهند که این مبلغ را بپردازیم. آموزش و پرورش باید به این مسئله توجه کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دانشور در پایان به مغایرت آمار ثبت احوال در زمینه کودکان اشاره و عنوان کرد: آماری که ثبت احوال از کودکان متولد شده ارائه می‌دهد با آمار کودکان واقعی که متولد می‌شوند تفاوت دارد و گرفتاریهای ما بیشتر مربوط به کودکان بی‌هویت است.

وی افزود: متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ادغام شده مناسب نیست و ما به وزارت رفاه و تامین اجتماعی نیاز داریم. مگر می‌شود مسائل اجتماعی کشور در یک معاونت وزارت خانه حل و بررسی شود؟ لذا باید وزارت رفاه از کار جدا شود.


آمار جان باختگان ایرانی حادثه منا صحیح نیست/ ۵۰۰ مفقودی داشته ایم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر افزود: آماری که روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت از تعداد جان باخته ایرانی حادثه منا اعلام کرده اند از نظر دولت صحیح نیست.
 
هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: فوتی به کسی گفته می شود که جسدش در ایران و یا با رضایت بستگانش در مکه دفن شده باشد.  
 
وی ادامه داد: تاکنون 500 مفقودی داشته ایم و  300 نفر هم اجسادشان به کشور منتقل شده است.  
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: آمار دقیق را می توان بعد از بازگشت همه زائران به کشور ارائه داد.  
 
هاشمی افزود: دلیلش این است که عده ای از حجاج ممکن است جزء دستگیر شدگان یا در زندان باشند و یا در بیمارستان های عربستان بستری شده باشند که مسئولان عربستان هنوز به ما اطلاع نداده اند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
ما ازین خونه ها داشتیم. مصرفش انرژیش بالا بود، فروختیم خر خریدیم چون حامل های انرژی آزاد شده پول آب و برق و گازش زیاد میومد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار