بسته خبری:
رئیس محیط زیست شهرستان قزوین گفت: 3 شکارچی که در منطقه الموت شرقی به صورت غیرمجاز اقدام به شکار کرده بودند، توسط محیط‌بانان شناسایی و توسط پلیس دستگیر شدند/مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرستان قزوین:روزانه 9 نفر در قزوین فوت می‌کنند/ میانگین هر طبقه قبر سه میلیون و 800 تومان قیمت‌گذاری شده است/بیمه ایران در سال گذشته ۵۹۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 06 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین، 

 3 شکارچی که در منطقه الموت شرقی دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جمشید کاووسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 3 شکارچی متخلف در منطقه ممنوع الموت شرقی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف در ارتفاعات روستای کوچنان که از مناطق حفاظت شده است اقدام به شکار کرده‌اند، بیان کرد: این شکارچیان متخلف توسط مأموران  اجرایی و محیط‌بانان منطقه الموت شرقی استان قزوین دستگیر شدند.

رئیس محیط زیست شهرستان قزوین با اشاره به اینکه مأمورین اجرایی یگان حفاظت و ضابط دادگستری مستقر، هنگام گشت‌زنی و کنترل منطقه الموت شرقی فرد متخلف را شناسایی کردند، عنوان کرد: این فرد که اقدام به حمل یک قبضه سلاح قاچاق و تیراندازی به سوی یک رأس بز وحشی کرده بود.

کاووسی با بیان اینکه در یک عملیات دیگر نیز دو فرد که به صورت غیرمجاز  با ادوات ویژه ماهیگری اقدام به گرفتن 6 قطعه اردک‌ماهی کرده و با توجه به این نکته که ارک‌ماهی جزو گونه‌های نادر، خاص و حفاظت شده محسوب می‌شود و شکار آن غیرمجاز است، خاطرنشان کرد: این افراد متخلف توسط مامورین اجرایی سرمحیط‌بانی الموت شرقی  به دام افتادند.

رئیس محیط زیست شهرستان قزوین تصریح کرد: پرونده متخلفان جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.
***
روزانه 9 نفر در قزوین فوت می‌کنند/ میانگین هر طبقه قبر سه میلیون و 800 تومان قیمت‌گذاری شده است
 آرامستان‌ها يکي ازسازمانهاي زير مجموعه حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين است که کليه فعاليت‌هاي اين سازمان تحت نظارت هيات مديره به رياست معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين برنامه‌ريزي و هدايت مي‌شود. 
دامنه فعاليت اين سازمان حوزه شهر قزوين بوده اما به جهت امکانات و تجهيزات مناسب به ویژه در بخش تغسيل، تکفين و حمل اموات، عملاً به بخش قابل توجهي از شهرهاي استان خدمات مي‌دهد. 


ابراهیمی در ادامه این بحث گفت: پروژه‌هایی از قبیل کف‌سازی حیاط آرامستان نوبلی و بهشت رضوی، به همراه ساخت سر درب ضلع غربی به انضمام 10 مغازه که در سردر آن تعبیه شده از جمله اقدامات سال آتی به شمار می‌رود. 
وی به دیگر اقدامات پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: سالن ترحیم نیز تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین قبور قدیمی در بهشت حسینی که امکان اضافه کردن قبر روی آن‌ها وجود داشت، از یک طبقه به سه طبقه افزایش یافت. 

این مسئول در همین خصوص بیان کرد: 28 حجره در ضلع شرقی بهشت فاطمه و همچنین 15 حجره در ضلع جنوب غربی برای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. هر سال 2000 سنگ قبر نصب می‌شود که این عمل جزء پروژه‌های هرساله این سازمان محسوب می‌شود. 
وی یادآور شد: گلزار شهدا در اختیار بنیاد شهید است و تنها نظافت، فضای سبز و نگهبانی آن برعهده این سازمان می‌باشد. 

آمار متوفی‌ها و قیمت قبور 
وی اذعان کرد: روزانه 9 نفر در روز فوتی داریم که از این تعداد 4 نفر دفن و 5 نفر مابقی به روستاها و شهرهای اطراف اعزام می‌شوند. 
ابراهیمی در مورد زمان مورد نیاز برای انجام مراحل دفن، اظهار کرد: 20 دقیقه بابت شست‌و‌شو، 20 دقیقه برای نماز خواندن و تدفین و اگر قبر از قبل خریداری نشده است، 20 دقیقه نیز برای انجام کارهای خرید قبر، کارهای اداری و واریز پول، زمان صرف می‌شود. 

وی در خصوص قیمت قبر تشریح کرد: در حال حاضر قبرها بصورت سه و چهار طبقه موجود است، قیمت‌ هر طبقه قبر، از حداقل صد هزار تومان تا حداکثر پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در داخل شهر قیمت قبر یکسان است و به طور میانگین هر طبقه سه میلیون و 800 تومان قیمت‌گذاری شده است. 
این مسئول در ادامه این بحث ابراز کرد: افراد می‌توانند قبر را رزرو کنند اما قبرهای صد هزار تومانی قابلیت ذخیره‌سازی ندارند، این قبرها فقط روز تدفین خریداری شده و استفاده می‌شود. 
وی افزود: قبرهای داخل حجره (خانوادگی) مختص افراد خاصی نیست، برای عموم آزاد است و به مبلغ پنج میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

***

بیمه ایران در سال گذشته ۵۹۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد
حمید معینی در مراسم اجرای طرح جامع بسته های بیمه ای ویژه صنایع کوچک و متوسط در مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار کاسپین قزوین گفت: بیمه ایران تلاش می کند در مسیر حمایت از تولید گام بردارد زیرا از ۴۶ حادثه تعریف شده ۳۶ حادثه در کشور رخ می دهد لذا باید برای کاهش خسارات ناشی از آنها برنامه ریزی کرد.

وی افزود: برای تامین آرامش تولیدکنندگان با اتکاء به بیمه به عنوان یک نیاز اساسی در سبد خانوار لازم است ضریب نفوذ بیمه ای توسعه یابد که در حال حاضر این ضریب نفوذ در جهان ۱۰ درصد و ایران ۱.۹ درصد است که باید تلاش کنیم این میزان بیشتر شود.

معینی تصریح کرد: بیمه کلید رشد اقتصادی کشور است که باید با فرهنگ سازی توسط رسانه ها زمینه توسعه آن در همه گروهها و بخش ها را فراهم کنیم تا آرامش زندگی مردم بیشتر شود که به نظر می رسد در این زمینه نیازمند اعتماد سازی بیشتری هستیم.


عضو شورای فنی و مطالعات بیمه ایران یادآورشد: در سال گذشته بیمه ایران بیش از ۵۹۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد و ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیز در بخش درمان و ۲۰۰ میلیارد تومان بیمه آتش سوزی به بیمه گزاران پرداخت شد که این حجم دغدغه بسیاری از شهروندان را کاهش داد و کمک موثری برای آنها درحوادث بود.

وی اضافه کرد: امروز عزم جدی داریم با یک اراده ملی در مسیر تامین امنیت تولید گام برداریم و اجرای طرح جامع بسته های بیمه ای ویژه صنایع کوچک و متوسط از کارهای ارزشمندی است که می تواند ریسک تولید را کاهش دهد.
***
وجود ۵۵ واحد صنعتی بحرانی و مشکل دار در قزوین
حسین زکی زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به بررسی صورت گرفته در شهریور ماه سال جاری تعداد واحدهای مشکل دار و بحرانی استان قزوین 55 واحد است که 36 درصد این واحدها در شهرستان البرز هستند.
وی ادامه داد: تعداد واحدهای بحرانی و مشکل دار در مرداد ماه 51 واحد بود که این تعداد در شهریور ماه به 55 واحد رسیده است.
سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: بیشتر این واحدهای مشکل دار قطعه ساز خودرو هستند و تعداد پرسنل واحدهای مشکل دار و بحرانی استان نیز 5 هزار و 722 نفر است.
در ادامه رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری اظهار کرد: پیشینه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری به هفت تا هشت سال پیش بازمی گردد و در استان قزوین نیز این کمیته تشکیل شده و اقداماتی را داشته است.
جمال انصاری افزود: فلسفه اصلی تشکیل دفتر حمایت قضایی از سرمایه گذاری نه تنها انجام کار موازی نیست و مداخله ای در دستگاه های اجرایی در امور سرمایه گذاری ندارد بلکه سیاست گذاری در این حوزه سیاست گذاری مکمل، همراه و پشتیبان در امر سرمایه گذاری است.
وی عنوان کرد: همه تلاش ما در این دفتر بر این است که مدیریت مستقل و مشترک با سایر دستگاه ها بتواند کمک کند امورات بنگاه های اقتصادی به دستگاه قضایی نیابد و از همین رو نیز چند کار محوری و اساسی در دستور کار قرار گرفت که تأسیس تشکیلات داوری از جمله این اقدامات بوده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تأسیس هیئت های داوری و کارشناسی به عنوان شورای حل اختلاف در شهرک های صنعتی با این نگاه است که بار سنگین و فشار به بنگاه های قضایی را کاهش داده تا مباحث مربوط به شرکت ها و افراد مربوط را به دستگاه قضایی نیاوریم.
وی خاطر نشان کرد: این هیئت ها در شهرک های صنعتی تشکیل شده و در برخی نیز در مرحله تشکیل است و مشارکت اتاق بازرگانی نیز در این موضوع خوب بوده و استقرار دبیرخانه هیئت کارشناسی در اتاق بازرگانی اقدام مطلوبی است.
انصاری با اشاره به بازدید قضات از شهرک های صنعتی یادآور شد: بازدیدهایی را از شهرک های صنعتی داشتیم که باعث می شود همکاران قضایی در برخورد با مسائل مربوط به امورات شرکت ها تدبیر در امور را بهتر اتخاذ کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار