دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: تورم و افزایش قیمت در بازار مسکن برای نیم فصل دوم سال همچنان تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 03 October 2022

فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بازار مسکن کشور و همچنین پیش بینی آینده بازار مسکن در ۶ ماهه دوم سال اظهار کرد: علی رغم همه صحبت‌های انجام‌شده در خصوص تولید مسکن، حمایت از بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه مسکن در یک سال گذشته تاکنون باید گفت که هیچ افق روشنی پیش روی بازار مسکن کشور نیست.

وی افزود: آنچه در بازار مسکن شاهد هستیم برخلاف صحبت‌های انجام‌شده از سوی دولت است و شرایط تولید مسکن در کشور بسیار پرمخاطره، پر ریسک و سخت است و متاسفانه هیچ نظارت و کنترلی نیز از سوی دستگاه‌های متولی انجام نمی‌شود و علی رغم این مساله خود دستگاه‌های متولی نیز به مشکلات دامن می‌زنند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به پیش‌بینی‌ها برای وضعیت بازار مسکن در ۶ ماهه دوم سال گفت: تورم و افزایش قیمت در بازار مسکن برای نیم فصل دوم سال همچنان تداوم خواهد داشت. باید پذیرفت که بازار مسکن بخشی از اقتصاد است و تا زمانی که اقتصاد کشور در تلاطم باشد، نباید انتظار داشت که بازار مسکن وضعیت مناسبی داشته باشد.

پورحاجت عنوان کرد: باید به بحث تولید مسکن در کشور توجه جدی شود که متاسفانه در یک ساله اخیر علی رغم همه صحبت‌های انجام شده از سوی دولت و تاکید رئیس جمهور بر این مساله، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آمار پروانه‌های ساختمانی در کشور کاهش چشمگیری داشته است، ادامه داد: شرایطی که اکنون در بازار مسکن مشاهده می‌شود، عدم رغبت انبوه‌سازان واقعی کشور به تولید مسکن به دلیل مشکلات این حوزه است.

برچسب ها: بازار مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار