مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 06 October 2015
به گزارش تابناک مازندران حسن رزاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان فریدونکنار، گفت: دوره آموزشی مهارتی پرورش گل و گیاهان زینتی در روستای کوچک‌بیشه‌محله فریدونکنار برگزار شده است.
وی افزود: توجه روزافزون کشورهای مختلف جهان به تولید و مصرف گیاهان زینتی، ما را بر آن می‌دارد که با یک برنامه‌ریزی صحیح از امکانات خدادادی کشورمان در راستای ترویج فرهنگ تولید و پرورش گل و گیاه گام برداریم.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: این برنامه با هدف ارتقای اقتصاد، صادرات گل و اشتغال‌زایی، زمینه‌سازی برای بحث و تبادل نظر در مورد مسائل پرورش گل و گیاه، جذب گردشگران داخلی و خارجی به سبب تنوع و کیفیت گل ایران تحقق می‌یابد.
به گفته رزاقی، ضرورت تلا‌ش برای رواج استفاده از گل‌های طبیعی به‌جای گل‌های مصنوعی وارداتی، لزوم فرهنگ‌سازی برای پرورش گل و گیاهان زینتی با توجه به تأثیرهای روحی و روانی آن، لزوم افزایش سرانه مصرف گل و گیاه در کشور با توجه به رشد روزافزون شهرنشینی و دوری از طبیعت و ضرورت معرفی گل‌های ایرانی به بازارهای داخلی­ و خارجی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار اقدام به برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش گل و گیاهان زینتی ویژه زنان در روستای کوچک‌بیشه‌محله از توابع دهستان امام‌زاده عبدالله (ع) فریدونکنار کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار بیان کرد: در این دوره مهارتی 6 روزه، 20 نفر از زنان علاقه‌مند روستایی مطالب کاربردی مفیدی را درباره موضوعاتی از قبیل تاریخچه گل‌کاری، نیازهای رشدی گیاهان گلخانه‌ای، آشنایی با انواع گل‌های زینتی و نیازهای نوری و حرارتی آنان، روش‌های مختلف نگهداری و تکثیر گیاهان با بهره‌گیری از امکانات آموزشی سمعی ـ بصری، فرا گرفتند.
این مسئول در پایان گفت: در پایان دوره نیز فراگیران به همراه کارشناسان ترویج و باغبانی شهرستان، از نمایشگاه‌های تخصصی پرورش گل و گیاهان آپارتمانی و زینتی بازدید می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار