فرماندار شهرستان سیمرغ از اختصاص بودجه برای ساخت مجتمع فرهنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیگیر زمین مورد نظر برای ساخت مجتمع فرهنگی هستیم تا همزمان با مراسم کلنگ‌زنی، عملیات ساخت آن نیز آغاز شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 06 October 2015

به گزارش تابناک مازندران فرج‌الله یدالله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان سیمرغ، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و محکوم کردن جنایات آل‌سعود در حوادث اخیر منا، اظهار کرد: نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز مازندران حدود 11 سال است که در شهرستان بابل برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که در راستای اطلاع‌رسانی و بازدید عمومی از این نمایشگاه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیاز داریم تا از این نمایشگاه به شکل بهینه استفاده شود، افزود: حضور در این نمایشگاه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان تأثیرگذاری به‌سزایی در فرهنگ عمومی دارد.

فرماندار سیمرغ بیان کرد: یکی از راه‌کارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام فعالیت‌های قرآنی بوده که گام‌های خوبی برداشته شده است، لذا همه مسئولان باید به این موضوع کمک کنند تا تأثیرگذاری این تلاش‌ها را در جامعه ببینیم.

یدالله‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند، گفت: باید برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه تلاش‌های بیشتر و بهتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم که از سوی اهل‌بیت (ع) تأکید زیادی بر مطالعه شده است، افزود: برای افزایش سرانه مطالعه نیاز به پیشرفت کمی و کیفی کتابخانه‌ها، همچنین برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، مسابقات کتاب‌خوانی و افزایش روحیه جست‌وجوگری، تحقیق و پژوهش داریم.

فرماندار سیمرغ از اختصاص اعتبار برای اجرا و ساخت مجتمع فرهنگی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: مکاتباتی نیز برای واگذاری زمین با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره راه و شهرسازی انجام شده که در صورت تخصیص زمین، کلنگ‌زنی این پروژه در سال جاری انجام و عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

یدالله‌پور بیان کرد: مجتمع فرهنگی نیاز جدی شهرستان سیمرغ است، زیرا به لحاظ فرهنگی و طبق آمار، علاقه‌مندی به این حوزه بسیار بالا است و معتقدیم که هر چه در بخش فرهنگی بیشتر هزینه شود، هزینه‌های سایر حوزه‌ها کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: ساخت مجتمع فرهنگی در شهرستان سیمرغ و راه‌اندازی آن و در ادامه نیز برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در چنین مکانی، کمک بزرگی برای پرورش استعدادها و خلاقیت‌ها همچنین بهره‌برداری بهینه و تأثیرگذار از اوقات فراغت عمومی به‌ویژه نسل جوان و نوجوان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار