مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: پس از 3 سال تلاش و پیگیری قضایی دستور توقف عملیات ساخت و ساز هتل در آخرین زیستگاه شیر ایرانی را گرفتیم ولی حکم نهایی پس از 45 روز اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 06 October 2015
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:ولوی،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص ساخت و ساز سودجویان عرصه گردشگری در دشت ارژن (آخرین زیستگاه شیر ایرانی) اظهار کرد: شرکت کاخ ایرانیان که از سال 90 جهت ساخت و ساز در اراضی متعلق به خود در حاشیه منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان شروع به کار کرده بود، حدود 1500 متر مربع (15 صدم هکتار) به اراضی حفاظت شده محیط زیست تعرض کرده و آن‌ها را نیز در اختیار گرفته بود.

وی ادامه داد: از آن زمان تا چندی پیش در پی رفع تصرف و جلوگیری از تخریب این منطقه بودیم که در تاریخ 23/3/94 موفق به اخذ حکم توقف عملیات ساخت و ساز شرکت کاخ ایرانیان شدیم.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان این که در تاریخ 27/5/94 حکم جلب مسئولان این ساخت و ساز غیرمجاز را از سوی مراجع قضایی گرفته‌ایم، افزود: این پرونده در دستگاه قضایی استان به یکی از مهم‌ترین پرونده‌های قضایی تبدیل شده و تاکنون سه بار کارشناسی شده و رأی نهایی تا 45 روز آینده اعلام خواهد شد.

ولوی در خصوص اهمیت حفظ این منطقه از هر گونه تخریب گفت: این منطقه آخرین زیستگاه شیر ایرانی و دارای دو تالاب بین‌المللی ارژن و پریشان است و همچنین زیستگاه پلنگ، گوزن زرد ایرانی، خرس قهوه‌ای، بیش از 200 گونه پرنده، 49 گونه پستاندار، 9 گونه ماهی، 3 گونه دوزیست و 37 گونه خزنده و داشتن جاذبه گردشگری است و صددرصد باید از دست تخریب عوامل سودجو و دستکاری عوامل انسانی در امان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار