یک تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت:هیچ امنیت بازگشت سرمایه در سینما وجود ندارد و در سینمای کودک این ترس چندین برابر است.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 12 September 2022

یاسر احمدی به ‌مناسبت روز ملی سینما اظهار داشت: سینما همیشه به کمک جامعه آمده است تا مسائل مبتلابه آن را برطرف و با پیش بینی مسائل اجتماعی و گوشزد آنها به مسوولان و مردم، از ادامه معضلات جلوگیری کند.

وی ادامه داد: رشد منفی جمعیت و رغبت نداشتن خانواده‌ها به فرزندآوری معضل کنونی جامعه ماست که سینما در این زمینه می‌تواند به کمک جامعه بشتابد.

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی«پا به ماه» اظهار داشت: طرح های تشویقی متعددی در این زمینه وضع شده است و در صورتی‌ که در این زمینه از سینماگران و فیلم سازان کمک خواسته شود، انگیزه و امید زیادی به مردم داده خواهد شد.

وی با گرامیداشت ۲۱ شهریور بعنوان روز ملی سینما اضافه کرد: باید زبان جامعه شناختی را به کمک بگیریم تا مشکلات و شکاف هایی که در جامعه وجود دارد با زبان تصویر و دیالوگ بیان و به مخاطبان ارائه شود.

احمدی خاطرنشان کرد: سینما می‌تواند موج جدیدی در جامعه ایجاد کند زیرا فرکانس هایی که از درام یک قصه به مخاطب برخورد می‌کند مردم را به فکر وامی دارد تا در نگاه خود بازنگری کنند.

وی با اشاره به اینکه ارگان‌های متولی این مساله طرح های تشویقی ارائه داده اند اما هیچ حمایتی از فیلم سازان نمی‌کنند، بیان کرد: فیلم سینمایی "پا به ماه " با توجه به مطالعه مقالات داخلی و خارجی و تحقیقات میدانی ساخته شده و در زمان حاضر به ایده بسیار خوبی دست یافته‌ایم و در مرحله نگارش قرار دارد و بدنبال آن جذب سرمایه گذار هستیم.

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «خداحافظ سینما» افزود: این طرح در ژانر کمدی است و با استفاده از موضوعات موجود در سطح جامعه به عمق موضوع رسیدیم و معضلات و مشکلات مخاطب که موجب رغبت نداشتن به فرزند آوری را نشان داده شده و در مرحله بعد معضلات عدم فرزندآوری نشان داده شده و سعی کردیم قضاوت را به مخاطبان واگذار کنیم تا بتواند تصمیم نهایی را بگیرد.

وی ادامه داد:  هیچ امنیت بازگشت سرمایه در سینما وجود ندارد و در سینمای کودک این ترس چندین برابر است و رغبتی در این زمینه برای سرمایه گذاران وجود ندارد و سینمای کودک و نوجوان با توجه به عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی و بیم  از زیان در شرایط نا مناسبی قرار دارد و باید سرمایه گذاران را توجیه و قانع کنیم تا در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

احمدی اضافه کرد:  سینمای کودک به جایی کشیده می شود که الگوی کودکان و نوجوانان کشور ما انیمیشن ها و فیلم های هالیوود شده است و با توجه به الگو پذیری کودکان در این سن دارند و امروز مشکل بزرگی در حوزه کودک و نوجوان در سینما وجود دارد که در صورتی‌که چاره ای برای آن اندیشیده نشود مشکلات بزرگی را برای اینده کودکان و نوجوانان رقم خواهد زد.

این تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی با بیان اینکه مخاطبان سینما لذت تماشای فیلم روی پرده نقره ای را فراموش کرده اند و اختصاص یک روز برای این امر چندان مناسب نیست  گفت: روز ملی سینما روز آشتی مخاطبان با سینماست و روزی است که مخاطبان باید بازنگری جدیدی در زمینه ارتباط با سینماها و فیلم‌ها داشته باشند.

وی اظهار داشت: طرح های تشویقی که در این روز به مخاطبان سینما اختصاص داده می‌شود از جمله ارائه بلیط نیم بها، در شرایطی که بدلیل وجود مسائل اقتصادی و معیشتی در جامعه،  برنامه های فرهنگی و هنری از سبد بسیاری از خانواده ها حذف شده است.

احمدی افزود: تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «پا به ماه» با گرامیداشت روز ملی سینما گفت: این روز باید یک روز بیاد ماندنی برای اهالی سینما و مخاطبان آن باشد اما در عمل اینطور نیست.

وی با بیان اینکه راهبرد و برنامه ریزی دقیق استانی و ملی برای روز ملی سینما وجود ندارد تصریح کرد:  اهالی سینما و مخاطبان سینما تفاوتی بین روز ملی سینما و روز عادی مشاهده نمی کنند و روز ملی سینما روز جشن هنر هفتم و روز یادآوری بزرگانی است که برای مخاطبان سینما خاطره سازی کردند و رویاهای آنها را روی پرده نقره ای نقاشی کردند.

احمدی بیان کرد: روز ملی سینما پاسداشت اساتید و بزرگانی همچون انتظامی ها، مشایخی ها و نصیریان هاست اما هیچکدام از اینها را در این روز نمی بینیم.

وی با  بیان اینکه امروز سینمای ایران و فیلم سازان با چالش هایی بزرگی مواجه هستند گفت: نداشتن مدیریت و برنامه راهبردی مشخص در سینما بعنوان بزرگترین چالش امروز اهالی سینما و فیلم سازان است.

احمدی ادامه داد: اطلاعی نداریم که در سال جاری چه معضل اجتماعی، برنامه و سرگرمی را باید در قالب فیلم به مخاطبان نمایش دهیم و حمایت مالی از طرف ارگان ها و دولت انجام نمی شود و سینمای ما که صنعتی نشده، با توجه به هزینه های بالای تولید، نیاز به کمک های مالی دولت دارد.

وی  گفت: در چند سالی شیوع کرونا، امکان حضور در سینما ها وجود نداشت، بسیاری از فیلم ها در صف اکران هستند و تا پایان سالجاری فیلم های بسیاری در صف قرار دارند و منتظر اکران هستند.

احمدی افزود: یکی از معضلات دیگر صنعت سینما، افرادی که بعنوان سرمایه گذار وارد فیلم می شوند فشار زیادی بر تفکر فیلم ساز وارد می کنند تا نقطه نظرات خود را در فیلم مطرح کند که همین امر موجب کاهش کیفیت فیلم و تولید یک فیلم بی کیفیت می شود.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: توسعه شبکه های ماهواره ای، توسعه پلتفرم ها جزو موارد دیگری است که صنعت سینما را با مشکل مواجه کرده است و در حالی که هنوز فیلم بر روی پرده سینما قرار دارد بطور همزمان توسط شبکه های ماهواره ای هم پخش می شود که ضربه زیادی به تهیه کننده و کارگردان وارد می کند.

وی اضافه کرد: فیلم سازان باید ذهن آرامی برای خلق اثر داشته باشند اما در عمل با چالش های بسیاری مواجه هستند و باید برای رفع آنها تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار