پیش بینی می شود امسال 43 هزار تن نارنگی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود
کد خبر: ۱۰۶۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 09 September 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از پیش بینی تولید 43 هزار تن نارنگی در باغات این شهرستان خبر داد.

 

 محسن علی گل زاده با بیان اینکه سطح درختان بارور نارنگی شهرستان بابل یک هزار و 285 هکتار و غیربارور 69 هکتار و 72 مترمربع است، گفت: پیش بینی می شود امسال 43 هزار تن نارنگی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه کیفیت میوه برای برداشت بستگی به مواد جامد محلول و اسیدیته میوه دارد، افزود: نارنگی ها با دست برداشت می شوند، کیفیت میوه در این مرحله بستگی به میزان آسیب و زخم درحین برداشت دارد و به دقت زیادی نیاز است، بنابر این برداشت با قیچی نوک گرد مانع این آسیب می شود.

 

به گفته این مسوول نارنگی ها باید با دقت بیشتری نسبت به سایر مرکبات تا رسیدن به مصرف کننده حمل شوند، گفت: استفاده از روش های مناسب برداشت تاثیر زیادی در جلوگیری ضایعات پس از برداشت دارد.

 

وی یادآور شد: رعایت برخی نکات کلیدی از جمله وجود کارگران ماهر، استفاده از دستکش در زمان برداشت، حمل میوه های برداشت شده بلافاصله پس از برداشت به فضای سرپوشیده ، انبار یا سردخانه، خود داری از قرار دادن محصول برداشتی در محوطه باغ به دلیل تابش مستقیم آفتاب، نوسانات آب و هوایی و احتمال بارندگی و ... در زمان برداشت متضمن کاهش ضایعات است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار