رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش فارس با بیان اینکه در چند سال اخیر، هیچگونه پروانه شکاری در استان فارس صادر نشده است، خاطرنشان کرد: تا زمان اجرایی شدن ماده ۵ آئین نامه شکار صید که مستلزم تصویب محدوده شکارگاه‌های استان در شورایعالی حفاظت محیط زیست است؛ صدور پروانه شکار و صید به تعویق می‌افتد.
کد خبر: ۱۰۶۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ 06 September 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: لیلا جولایی افزود: مجوز شکار و صید با موافقت و ابلاغ سازمان مرکزی و نظر کارشناسی بر اساس نتایج سرشماری جمعیت گونه‌های جانوری صادر می‌شود.

او با بیان اینکه در چند سال اخیر، هیچگونه پروانه شکاری در استان فارس صادر نشده است، خاطرنشان کرد: تا زمان اجرایی شدن ماده ۵ آئین نامه شکار صید که مستلزم تصویب محدوده شکارگاه‌های استان در شورایعالی حفاظت محیط زیست است؛ صدور پروانه شکار و صید به تعویق می‌افتد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: همچنین به استناد ماده ۱۵ آئین نامه مذکور از این پس صدور و یا تمدید دفترچه‌های شکار و صید، صرفاً برای آن دسته از متقاضیانی انجام می‌شود که دوره آموزشی مربوطه را طی و موفق به اخذ گواهی آموزشی شده باشند.

جولایی خاطرنشان کرد: شرایط ثبت نام و شرکت در دوره آموزشی مذکور تا پایان مهرماه از طریق وب سایت اداره کل اعلام می‌شود.

برچسب ها: محیط زیست ، شکار ، صید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار