مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با تابناک
یکی از حوزه‌های استفاده کننده از اعتبارات در قالب تسهیلات اشتغالزایی از جمله مشاغل خانگی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است که کارنامه بسیار خوبی در سطح کشور داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵ 01 September 2022
کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در جذب تسهیلات مشاغل خانگی
باشروع دولت جدید، خبر‌های اعلامی از سوی مسئولان استان حکایت از سرازیر شدن اعتبارات در سرفصل‌های مختلف به سمت استان دارد و البته در کنار این خبر خوش یک هشدار جدی هم در خصوص عدم جذب این اعتبارات مطرح شده است که البته برخی مدیران تلاش کرده اند با مسولیت پذیری، نسبت به جذب اعتبارات نهایت موفقیت را داشته باشند. 
یک نکته مهم دیگر هم در خصوص نتیجه استفاده از اعتبارات خصوصا اعتبارات و تسهیلاتی که در حوزه‌های دیگر از جمله طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزا هزینه می‌شوند، ثبت نتایج در سامانه‌های اعلام شده است چیزی که اگر در زمینه آن اقدام نشود، باعث برخی اشتباهات و حتی سوء استفاده افراد مغرض می‌شود!
یکی از حوزه‌های استفاده کننده از اعتبارات در قالب تسهیلات اشتغالزایی از جمله مشاغل خانگی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است که کارنامه بسیار خوبی در سطح کشور داشته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سهم استان از محل تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی ۸۶۰ میلیارد ریال منظور شده است که تا کنون مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون ومبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال به بانک رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است که جمع مبلغ تخصیص یافته به استان تا کنون ۵۶۰ میلیارد ریال می‌باشد.
حمید رضا واعظی افزود: سهم دو بانک کشاورزی و پست بانک هرکدام ۱۵۰ میلیارد ریال منظور شده است که تا کنون دستورالعمل اجرایی و اعتبار موردنظر از سوی ستاد مرکزی بانک‌های فوق به بانک‌های استانی ابلاغ نگردیده است.
واعظی ادامه داد: باتوجه به برگزاری جلسات متعدد با محوریت استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، از کل مبلغ تخصیص یافته به استان تا کنون ۴۹ میلیارد ریال از سوی بانک رفاه کارگران و ۱۶۱ میلیارد ریال از سوی بانک توسعه تعاون به تعداد ۲۹۰ نفر از متقاضیان پرداخت گردیده است که با این وصف، سهم درصد جذب تسهیلات پرداختی استان قریب به ۳۷ و نیم درصد است که با این اوصاف جزو استان‌های پیشتاز در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستیم.
وی گفت: در نامه‌ای سهم جذب تسهیلات استان صفر منظور شده که علت این است لیست متقاضیان در سامانه دریافت تسهیلات ثبت نگردیده است که انشاالله ظرف روز‌های آتی در سامانه‌های مربوطه ثبت خواهد گردید که این چندان موضوع مهمی نیست چرا که در اجرا استان پیشتاز است.
واعظ در پایان اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته در اسرع وقت تمامی منابع تسهیلات پیش بینی شده سهم استان جذب و براساس قانون و رعایت ضوابط به متقاضیان پرداخت خواهدشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار