در نشست خبری رئیس سازمان و مدیریت و برنامه ریزی مطرح شد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی: برای عملیاتی شدن سد مارون ۲ (آبریز) اطمینان کامل داریم که این کار انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 30 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی شهابی نسب در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، گفت: یکی از موضوعات مهم در توسعه استان بحث احداث سد‌ها است که می‌تواند باعث اشتغالزایی بالایی شود.
شهابی نسب افزود: برای احداث سد آبریز اطمینان کامل داریم که این سد همه مجوز‌ها را اخذ و عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد : احداث این سد حق مردم مناطق کهگیلویه و زمین‌های تشنه آن است و حتما اجرا خواهد شد.
شهابی نسب گفت: بسیاری از مردم این منطقه برای کار کشاورزی به مناطق و استان‌های همسایه می‌روند، اما با احداث این سد حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم به زیر کشت آبی خواهند رفت و بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد. این در حالی است که سهم و حق آبه این شهرستان و منطقه ۱۳۵ میلیون متر مکعب آب است.
وی در خصوص سد تنگ سرخ هم گفت: این سد در سفر اخیر رئیس جمهور مورد بازدید و تاکید ویژه وی برای تکمیل قرار گرفت.
شهابی نسب افزود : این سد که طی سال‌های طولانی راکد بود هم اکنون بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه تاکیدات زیادی که برای تکمیل آن وجود دارد امیدواریم که ۱ سال و نیم دیگر آبگیری شود.
وی در خصوص حواشی پیرامون این سد هم گفت : سد‌ها پروژه‌های ملی هستند و توسط وزارت نیرو احداث می‌شوند بنابراین همه موارد پیرامون آن از جمله تخصیص آب هم طبق برنامه ریزی تدوین شده است.
شهابی نسب اظهار داشت : در خصوص تخصیص آب سد تنگ سرخ همه نیاز‌های استان در شهرستان بویراحمد از جمله شرب ، کشاورزی و صنعت تامین می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
شهابی نسب در بخش دیگری از سخنان خود ، گفت : در جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه - دهدشت هم اکنون تردد محلی انجام می‌شود که به زودی با تکمیل و رفع نواقص زیر بار ترافیک کامل خواهد رفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود : این جاده نزدیک به ۲ کیلومتر آن در محدوده لوداب تا پایان شهریور تکمیل خواهد شد و تونل در دست احداث ان هم حداکثر تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
شهابی نسب گفت: اعتبار هزینه شده برای پروژه جاده پاتاوه - دهدشت به نرخ روز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
شهابی نسب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هفته دولت امسال ۴۷۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه راه، آب، برق، آموزش، ورزش، کشاورزی، صنعت، بهداشت و عمران شهری افتتاح و کلنگ زنی شده اند که شامل ۳۱۴ پروژه افتتاح و ۱۵۹ کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی امسال ۶۲۶ موافقت نامه (طرح) بین سازمان مدیریت و ۷۰ دستگاه اجرایی در قالب ۱۴۵۴ پروژه مبادله شد. ۲۳ دستگاه تابع نظام بودجه‌ای استان هستند.
اخذ مجوز ماده ۲۳ برخی طرح‌های مهم استان
شهابی نسب تصریح کرد: مجوز ماده ۲۳ برخی طرح‌های مهم استان از جمله فاضلاب شهر باشت، لنده، جنوب شهر یاسوج، احداث و بهسازی از پل برین باشت_ چرام_ چاروسا_ دیشموک به باغملک، سد مخزنی سقاوه مارگون، چهارخطه خیرآباد به دهدشت اخذ شده است.
افزایش اعتبارات امسال به ۱۶۰۰میلیارد تومان
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۹ حدود ۶۹۶ میلیارد تومان اعتبار داشت این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۷۲ میلیارد تومان رسید و در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تشخیصی اعتبارات استان گفت: ۴۷۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ تخصیص داشته اسم و در سال ۱۴۰۰ میزان تخصیص ۱۳۶۰ میلیارد تومان بوده که از مهمترین دلایل این افزایش، ۶۳۴ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان، ۴۹۶ میلیارد تومان پروژه‌های محرومیت زدایی بوده است.
شهابی نسب افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل زلزله سی سخت به استان اختصاص داده شد که ۲۸۵ میلیارد تومان از این میزان عمرانی و جهت زیرساخت‌ها بوده است.
وی اظهارکرد: ۱۲۸۶میلیارد تومان منابع تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۶ به استان ابلاغ شده که توزیع شهرستانی و بخشی شده است. همچنین دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومن از محل تبصره ۱۸ به این استان اختصاص داده شد که ۹۶۰ میلیارد تومان از این میزان در بخش مسکن و ۱۲۰۰ میلیارد تومان در بخش اشتغال بوده است.
بزرگراه یاسوج _ بابامیدان_ گچساران_ بهبهان در دستور کار است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بزرگراه یاسوج _ بابامیدان_ گچساران_ بهبهان در دستور کار است، از باشت تا بهبهان چهار خطه شده است و بنا داریم یاسوج تا بابامیدان را نیز انجام دهیم و بابامیدان تا باشت هم در حال انجام است. همچنین محور یاسوج به شیراز نیز در حال تبدیل به چهار خطه شدن است که البته پیشرفت فیزیکی پایینی دارد و به محور یاسو به سی سخت نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
شهابی نسب عنوان کرد: در بخش آب علاوه بر سد تنگ سرخ، دشت امامزاده جعفر را در برنامه داریم که کل زمین‌های کشاورزی منطقه آبیاری می‌شوند، آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه در حال انجام است و تا پایان امسال آبرسانی به شهر دهدشت افتتاح می‌شود و شهر لیکک تا پایان امسال از محل سد کوثر به بهره برداری می‌رسد.
افتتاح بیمارستان شهر لیکک در آینده‌ای نزدیک
وی ادامه داد: بیمارستان شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی در آینده‌ای نزدیک افتتاح و به بهره برداری می‌رسد. بیمارستان شهر‌های چرام، سی سخت و لنده ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که فعال و در حال ساخت می‌باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پتروشیمی گچساران با بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره برداری می‌رسد. همچنین پتروشیمی دهدشت تا پایان دولت افتتاح می‌شود.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد۹.۱ درصد است
شهابی نسب افزود: بیش از ۹۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردارند.
وی تاکید کرد: ۲۰۰۰ نفر از جامعه ایثارگری که درادارت و سازمان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار بودند، تبدیل وضعیت شدند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹.۱ درصد بوده در حالی که این در سطح کشور ۹.۲ درصد است، استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۱۵ بیکاری کشور را دارد و این استان ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت بیکاری اش است.
شهابی نسب بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ مصوب شد که ۳۵۶۱ میلیارد تومان، ۶۶۵ میلیون دلار، ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۴۸۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد البته علاوه بر این میزان اعتبار اختصاص یافته متمم سفر رئیس جمهور به استان حدود ۳ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی به خصوص مناطق محروم در حال تنظیم است و دیده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار