رئیس انجمن نمایش فارس گفت: ۱۱ اثر از سراسر استان ۱۴تا ۱۷ مهر ماه، میهمان همایش «مرحوم علامه دهر» در تئاتر پاییز هستند.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 05 October 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:امیر صادقی با اعلام خبر برپایی همایش تئاتر پاییز در تماشاخانه های شیراز بیان کرد: با توجه به اهمیت نقش زنده یاد استاد احمد علامه دهر که به تازگی جامعه تئاتر و هنرهای نمایشی استان را در سوگ از دست رفتن خود دچار ضایعه ای بزرگ کرد گروه های نمایشی را راهی همایشی به نام این استاد مسلم تئاتر و هنر کرده که تلاش می شود همسنگ و همپای جشنواره تئاتر فجر استان فارس گام بردارد.

همایش گامی در جهت بزرگداشت استاد علامه دهر

رئیس انجمن نمایش فارس با بیان اینکه به فاصله کوتاهی از برپایی بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس همایش تئاتر پاییز برگزار می شود افزود: از آنجا که استاد احمد علامه دهر خدمات بزرگی به هنر به ویژه هنرهای نمایشی کشور کرده و انتظار می رفت یادمان در خوری برای وی برگزار شود به واسطه این همایش گامی در جهت بزرگداشت این هنرمند فقید برگزار می شود.

صادقی پیوستن تماشاخانه استاد سپاسدار به مجموعه تئاتر شیراز گامی به سوی برپایی چنین رویدادهای تئاتری به شکل فصلی عنوان و در تشریح برنامه های همایش تئاتر پاییز، گفت: آثاری که در این همایش به صحنه می رود در تماشاخانه های استاد سپاسدار، استاد هودی و ابوریحان پذیرای علاقه مندان هنر تئاتر است.

وی ادامه داد: سه شنبه ۱۴ مهرماه جاری «کمدی اکتشافات» از شهرستان لامرد به کارگردانی قاسم صادقی روی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به صحنه رفته پس از آن «اعترافات درباره زنان» از شیراز به کارگردانی امیرعلی  محمودی از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد سپاسدار اجرا می شود.

رئیس انجمن نمایش فارس با بیان اینکه عصر سه شنبه افزون بر نمایش های یادشده اثری با عنوان «خداحافظ» از استهبان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تماشاخانه استاد هودی به صحنه می رود، اشاره کرد: چهارشنبه ۱۵ مهر نیز برنامه اجرای آثار بدین شکل است که «زمستان ۶۵ » از لامرد فارس به کارگردانی محمدجواد صفاییان ساعت ۱۵ و ۱۷ روی صحنه قرار می گیرد.

اجرای دوباره «وقتی وودی آلن...» در شیراز

رئیس انجمن نمایش، ادامه داد: در دومین روز همایش تئاتر پاییز که مزین به نام استاد احمد علامه دهر است، «وقتی وودی آلن» به کارگردانی نوید جعفری از شیراز در  دو سانس روی صحنه تماشاخانه استاد سپاسدار می رود.

دبیر همایش تئاتر پاییز افزود: «کندو» دیگر اثری است که از شهر شیراز به کارگردانی مسعود احمدی دو سانس در تماشاخانه ابوریحان اجرا خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه ۱۶مهرماه جاری در سانس های نخست تماشاخانه استاد سپاسدار کاری به صحنه نمی رود، بیان کرد: در روز سوم جشنواره که از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در تماشاخانه های سپاسدار و ابوریحان پی گیری می شود، «مردهای مردم» کاری از شهرستان فسا به کارگردانی رضا طاهری در دو نوبت اجرا خواهد داشت.

این در حالیست که همزمان با این نمایش، «چایی راند آخر» دیگر اثری است که از  شیراز روی صحنه تماشاخانه ابوریحان می رود. نمایش یادشده به کارگردانی امیر بهبود نیا است که در ساعت ۱۸ و ۳۰ و ۲۰ و ۳۰ اجرا دارد.

اجرای «تاریخ مستطاب آشپزی» و «ازت متنفرم» در دو نوبت

صادقی روز پایانی همایش تئاتر پاییز را که جمعه ۱۷ مهرماه است روزی پر نمایش عنوان کرد و گفت: در این روز  افزون بر نمایش «تاریخ مستطاب آشپزی» به کارگردانی محمد حسینی از شهرستان فسا که در دو نوبت در ساعت های ۱۵ و ۱۷ روز صحنه تماشاخانه استاد سپاسدار قرار می گیرد، در ادامه نمایش «ازت متنفرم» به کارگردانی امیرعلی کریمی از شهر شیراز در نوبت های ۱۸ و ۳۰ و ۲۰ و ۳۰ تماشاخانه استاد سپاسدار قرار دارد.

دبیر همایش تئاتر پاییز واپسین اجرای تئاتر را در این جشنواره «داو» اعلام کرد و افزود: این اثر که از شهر شیراز به کارگردانی محمد حسین یزدیان است در دو نوبت تماشاخانه ابوریحان شیراز قرار دارد. این نمایش ساعت های ۱۸ و سی  و ۲۰ و سی روی صحنه می رود.

تمام نمایشها پس از اجرای کامل در «همایش مرحوم علامه دهر» تصویربرداری می شوند و به جشنواره بین المللی تئاتر فجرکشور ارسال خواهندشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
درود همایش پائیره دو پله بالا تر از جشنواره فجر بود متشکرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار