کد خبر: ۱۰۶۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ 22 August 2022

رزرو هتل ارزان حوالی میدان ولیعصر تهران با اسنپ روم

شهر تهران با وجود اینکه از معماری سنتی و قدیمی دوران تاریخی خود فاصله گرفته است اما هنوز می‌توان در گوشه‌وکنار این شهر خانه‌های قدیمی که متعلق به اشخاص مهم تاریخ بوده‌اند را مشاهده کرد.

این خانه‌های قدیمی برای بازدید مردم همچنان سر پا هستند و همیشه موردتوجه علاقه‌مندان به تاریخ و هنر قرار گرفته‌اند. یکی از بنا‌های قدیمی به‌جامانده از زمان قاجار، خانه موزه مقدم است که به یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه هنر تهران تعلق داشته است.

این خانه از نظر معماری و تاریخچه ارزش بسیار بالایی دارد. اگر شما هم جز علاقه‌مندان به تاریخ هستید با ما همراه باشید، زیرا در ادامه می‌خواهیم به معرفی کامل خانه مقدم بپردازیم.

شما مسافران عزیزی که قصد سفر به شهر تهران را دارید می‌توانید با اجاره هتل ارزان تهران میدان ولیعصر از این خانه تاریخی و دیدنی بازدید کنید.

معرفی خانه موزه مقدم

موزه مقدم یکی از خانه‌های تاریخی پایتخت ایران به شمار می‌رود. در ابتدا این خانه محل سکونت خاندان محمدعلی‌خان که یکی از صاحب‌منصبان مشهور دوره قاجار بود تعلق داشت. پس‌ازآن، این خانه به دکتر محسن مقدم استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران و همسرش تعلق می‌گیرد.

خانه مقدم در محدوده میدان امام قرار دارد و هنگامی‌که در این محل قدم می‌زنید اگر قبلا از وجود این خانه آگاه نباشید به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید فکرش را هم بکنید که چنین بنایی در آنجا وجود داشته باشد، زیرا همه ساختمان‌های اطراف معماری مدرنی دارند و بنا‌های نسبتا جدیدی هستند.

اما هنگامی که به درب خانه مقدم رسیدید همه چیز عوض می‌شود و ناگهان شما به دل تاریخ فرو می‌روید. این خانه لقب باارزش‌ترین و زیباترین خانه جهان را از دید بسیاری از بازدیدکنندگان و نویسندگان دارد، زیرا در طراحی و ساخت این خانه از معماری ایرانی مانند شیشه رنگی و حوض ایرانی استفاده‌شده است.

خانه موزه مقدم در خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ قرار دارد. اگر نگرانی بابت محل اقامت خوددارید می‌توانید مسافرخانه تهران ارزان را از طریق سایت اسنپ روم اجاره کنید و اقامت خود را تضمین کنید.

رزرو هتل ارزان حوالی میدان ولیعصر تهران با اسنپ روم

استاد محسن مقدم کیست؟

استاد محسن مقدم یکی از بنیان‌گذاران دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران و یکی از اساتید برتر این دانشگاه بود که نشان دانشگاه تهران را با الهام از فرهنگ و تاریخ ایران طراحی کرده است.

در سال ۱۳۵۱ ازآنجایی‌که استاد مقدم علاقه فراوانی به تاریخ، هنر و علم داشتند، خانه پدری خود را به همراه آثار نفیسی که گردآوری شده بود وقف دانشگاه تهران کردند. استاد محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ دار فانی را وداع گفت و پس از مرگ همسر ایشان در سال ۱۳۶۹ این خانه به طور مستقیم در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفت.

استاد محسن مقدم بسیاری از آثار ارزشمند جمع‌آوری‌شده مانند قطعات سنگی تراشیده و کاشی‌ها را با الهام از فضای سنتی به طور چشم‌نوازی در جا‌های مختلف این خانه قدیمی نصب‌کرده بود.

اگر قصد دیدن خانه باشکوه مقدم را دارید می‌توانید با اجاره مسافر خانه در هر نقطه از شهر تهران که دوست دارید از این خانه دیدن کنید.

معماری خانه موزه مقدم

چیزی که در وهله اول با دیدن خانه مقدم به چشم می‌خورد معماری ایرانی است که با رعایت اصول ساخت باغ ایرانی در این خانه به‌نمایش‌درآمده است.

گل‌کاری و فضایی که در داخل این خانه وجود دارد حال و هوای بسیار دل‌چسبی را برای گردشگران فراهم می‌کند. در این خانه یک برج قرار دارد که استاد مقدم به کمک یکی از شاگردان دانشکده هنر‌های زیبا، ساخته‌اند.

این ساختمان با کاشی‌های بسیار زیبایی از دوران قاجار تزیین‌شده که به‌خوبی هنر ایرانی را به رخ می‌کشد. در وسط ایوان خانه حوضچه‌ای از جنس سنگ مرمر قرار دارد که از حمام فتحعلی‌شاه به این خانه منتقل شده است. ایوان قسمت بیرونی و اندرونی به‌وسیله یک دیوار به نام دیوار تجدد از هم جداشده‌اند.

این دیوار از چندین ستون با طاق‌های کاشی‌کاری، ساخته شده است. ازآنجایی‌که پایه این ستون‌ها حجاری‌شده‌اند بنابراین شما را به یاد ستون‌های کاخ چهل‌ستون اصفهان می‌اندازند.

در قسمت شمالی حیاط خانه مقدم، ایوان بسیار زیبایی قرار دارد که از چهار ستون با سرستون‌های گچ‌بری شده تشکیل‌شده‌اند. از طریق دو راه‌پله‌ای که حالت مارپیچ دارند می‌توانید به ایوان بزرگ دسترسی داشته باشید.

یکی از زیباترین قسمت‌های این خانه که توجه هر بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند و همچنین فضای صمیمانه‌ای ایجاد می‌کند حوض و آب‌نمای زیبایی است که در وسط حیاط قرار دارد و در چهار طرف آن باغچه‌های گل‌کاری شده قرار داده شده است.

اگر قصد دارید هر چه سریع‌تر این خانه زیبا را از نزدیک ببینید می‌توانید با اجاره مسافرخانه تهران ارزان از دیدن این خانه لذت ببرید.

رزرو هتل ارزان حوالی میدان ولیعصر تهران با اسنپ روم

جمع‌بندی

در پایان می‌خواهیم یک خبر خوب برای کسانی که دنبال یک اقامتگاه مناسب برای سفر چندروزه خود به شهر تهران می‌گردند بدهیم. شما می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم اقدام به اجاره هتل ارزان تهران میدان ولیعصر کنید.

ازآنجایی‌که اسنپ روم بیشتر در زمینه اجاره مسافرخانه‌ها و اقامتگاه ارزان‌قیمت فعالیت می‌کند بنابراین از قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر رقبای خود برخوردار است به این صورت که شما با هر بودجه‌ای می‌توانید اقدام به اجاره مسافرخانه کنید.

 اسنپ روم پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد بنابراین اگر در حین کار با مشکلی مواجه شدید یا سؤالی برای شما پیش آمد می‌توانید از پشتیبانی آن‌ها کمک بگیرید.

مسافرخانه تهران ارزان را می‌توانید هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت اسنپ روم انجام دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار