مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران از توزیع 9 هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 05 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، احمد‌آفرین محمدزاده در مراسم توزیع کلاه ایمنی موتورسواران در روستای حمید‌آباد ساری، گفت: آموزش مسایل ایمنی به عموم مردم تأثیر چشم‌گیری در تغییر رفتار ترافیکی و فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه دارد.
وی افزود: در سال گذشته 128 هزار و 695 نفر ساعت آموزش در بخش حمل‌و‌‌‌‌‌نقل صورت گرفت و رانندگان باری و مسافری در زمینه‌های مختلف این آموزش‌ها را فرا گرفتند.
محمدزاده با اعلام اینکه این عدد در 6 ماه نخست امسال به 27 هزار و 606  نفر ساعت رسیده است، بیان داشت: در زمینه آموزش راکبان موتورسوار تاکنون 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم آموزش دیدند و 9 هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شد و 2 هزار شبرنگ بر روی موتور، وانت‌بار و ادوات کشاورزی در راه‌های روستایی و شهری نصب شد.
وی خاطرنشان کرد: عابران پیاده و موتورسواران آسیب‌پذیرترین افراد در سیستم حمل و نقل هستند که به‌علت کم‌توجهی درگیر حوادث رانندگی  می‌شوند به طوری که از حیث تلفات موتورسواران بیشترین تلفات در گروه سنی 21 تا 30 سال را به خود اختصاص داده‌اند و از حیث تلفات عابر پیاده هم بیشترین تلفات در گروه سنی 50 سال به بالا اتفاق می‌افتد.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران تأکید کرد: این مهم نشانگر عدم توجه این گروه سنی به خطرات عبور و مرور است.
این مسئول از دیگر اقدامات در ارتقای ایمنی موتورسواران را ساخت کلیپ 10 دقیقه‌ای شامل گزارش و مصاحبه با دو نفر نجات‌یافته از تصادف به علت استفاده از کلاه ایمنی، مشارکت در ساخت 55 برنامه رادیویی و تلویزیونی «بوردکا»، با موضوع ایمنی موتورسواران در قالب نمایش و مسابقه، طرح موضوع در کمیته ایمنی حمل و نقل استان و پیگیری مصوبات و ساخت انیمیشن‌های ایمنی عنوان کرد.
وی در پایان اقدامات اداره‌کل در ارتقای ایمنی عابران پیاده را ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس، برگزاری مانور روستای ایمن با توجه ویژه به ایمنی عابران پیاده، مشارکت با صدا و سیمای مرکز مازندران در ساخت برنامه‌های تلویزیونی، نرده‌کشی زیر پل عابر پیاده برشمرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار