کد خبر: ۱۰۶۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵ 14 August 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان / افشار پرویزی بابادی
مورخ دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱

صلح و سازش، گذشت، یا عفو و بخشش از کار‌های بسیار ارزشمندی است که هرکدام از ما به طریقی می‌توانیم در اجرا و ترویج آن‌ها سهم مهمی داشته باشیم از قدیم می‌گفتند لذتی که در عفو است در انتقام نیست.

این روز‌ها زندگی شهری و آپارتمان نشینی، مشکلات اقتصادی، وضعیت جوی حسابی همه مردم را درگیر خود کرده و گاهی گرمای شدید هوا و شرجی طاقت ما را کم می‌کند، برای یه تصادف کوچک و جزئی، بالا بودن صدای موسیقی از خانه همسایه، پارک کردن خودرو دیگری درب خانه ما تا مشکلات دیگر عصابی می‌شویم وگا‌ها کار به شکایت و شکایت کشی می‌کشد.

در این میان شورای حل اختلاف، ستاد مردمی صبر جهت فراهم کردن زمینه صلح و سازش در دعاوی و پرونده‌های قضایی مهم از قبیل اختلافات طایفه ای، قصاص و آزادی زندانیان همواره اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

به حرمت ماه محرم و صفر و همچنین ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و ۷۲ تن از یاران با وفایش، در اقدامی ارزشمند پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم راه اندازی شد.

ستاد صبر خوزستان به منظور بهره برداری هر چه بهتر از این پویش و جهت ترغیب مردم به عفو، بخشش، گذشت و ترویج فرهنگ خیرخواهانه و خدا پسندانه صلح و سازش، اقدام به تهیه و نصب بنر‌های پیرامون پویش به عشق حسین می‌بخشم درب ورودی دادگستری استان و تمامی مجتمع‌های شورای حل اختلاف اهواز و شهرستان‌ها نموده است.

ما با الگو قرار دادن اهل بیت (ع)، حفظ خونسردی، آرامش و همچنین احترام در دعاوی می‌توانیم مدال عفو را به طرف دعوای خود بدهیم و گذشت کنیم تا هم خودمان از دوندگی و گرفتاری نجات یابیم هم خدایمان را راضی کنیم.

امیدواریم پویش صلح و سازش، بخشش، به حرمت حسین (ع) می‌بخشم مورد توجه مردم قرار بگیرد و شاهد گسترش و توسعه فرهنگ صلح و سازش باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار