مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح توسعه شبکه آبرسانی در مناطق روستایی آبادان با آغاز عملیات در دهستان نصار و شهر اروندکنار با کمک قرارگاه محرومیت زدایی کربلا وارد گام اجرایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 13 August 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا کرمی‌نژاد شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح های آبرسانی گفت:طرح توسعه شبکه آبرسانی روستاهای آبادان با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی کربلا و آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری در روستای کوت و دهستان نصار از امروز وارد فاز اجرایی شد.

وی افزود: عملیات لوله گذاری به طول ۱۴ کیلومتر در شهر اروندکنار نیز به پایان رسیده و به زودی کار ترمیم و اتصال به شبکه آبرسانی آغاز می شود.

کرمی نژاد اظهار داشت: در راستای رفع مشکل کم آبی منطقه اروندکنار با تامین لوله و اتصالات مورد نیاز از امروز عملیات اجرایی لوله گذاری توسط قرارگاه محرومیت زدایی کربلا آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه قرارگاه کربلا به عنوان پیمانکار اول طرح توسعه شبکه آبرسانی به روستاهای کوت و دهستان نصار انتخاب شده است گفت: در مجموع پنج کیلومتر از این مناطق با استفاده از لوله پلی اتیلن لوله گذاری می شود.

وی با اشاره به پیمانکار این طرح در شهر اروندکنار گفت: پیمانکار دوم نیز وظیفه اجرای طرح توسعه شبکه آبرسانی به روستاهای نهر ابوچمبه، ابودگل، ابوطرف و دایر را بر عهده دارد.

کرمی نژاد افزود: ۱۴ کیلومتر از این طرح آبرسانی به روستاهای مذکور لوله گذاری شده و به زودی عملیات ترمیم شبکه آبرسانی و اتصال خط به شبکه انتقال آب انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت طرح های فاضلاب در آبادان و خرمشهر از محل ماده ۵۶ فاینانس و تکمیل شبکه فاضلاب در برنامه توسعه خرمشهر و آبادان که از سوی رئیس جمهور در اوایل امسال به تصویب رسید گفت: قرارگاه خاتم الانبیا باقیمانده طرح فاضلاب خرمشهر و آبادان را از طریق تهاتر نفت تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان شامل ۸۰۰ میلیارد تومان برای خرمشهر و یک هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان برای آبادان اجرا می کند.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

برچسب ها: آبرسانی ، آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار